Στη πόλη Meriel της Γαλλίας το Μουσικό Σχολείο Άρτας


Τέταρτη Πανευρωπαϊκή Συνάντηση του Προγράμματος Erasmus + «Τα παιδιά της Europia – σχολείο, εργασία και ζωή σε 100 χρόνια» 

Στην πόλη Meriel της Γαλλίας, από 12.03.17 μέχρι 18.03.17 πραγματοποιήθηκε η τέταρτη πανευρωπαϊκή συνάντηση μαθητών και καθηγητών των επτά σχολείων της Ευρώπης, που συνεργάζονται τα σχολικά έτη 2015-2016 και 2016–2017,...



...στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus + Δράση KA2 Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης με τίτλο «Τα παιδιά της Europia – σχολείο, εργασία και ζωή σε 100 χρόνια».

Από το Μουσικό Σχολείο Άρτας συμμετείχαν 10 μαθητές και τέσσερις καθηγητές. Όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές και καθηγητές έφτασαν την Κυριακή το πρωί στην πόλη Meriel, όπου τους υποδέχθηκε οι υπεύθυνοι καθηγητές του σχολείου καθώς και οι οικογένειες των γάλλων μαθητών.

Τη Δευτέρα, 13.03.17 το πρωί έγινε μια ζεστή γιορτή υποδοχής στην αυλή του σχολείου. Η διευθύντρια του σχολείου μας καλωσόρισε, μίλησε για τις θετικές πλευρές του προγράμματος Erasmus+ και μας ευχήθηκε μια ενδιαφέρουσα και γεμάτη εμπειρίες εβδομάδα στο σχολείο τους και μια ευχάριστη παραμονή στην πόλη τους. Ανάλογες ήταν και οι ευχές της υπεύθυνης καθηγήτριας. Οι γάλλοι μαθητές είχαν ετοιμάσει μια μικρή χορευτική παράσταση για το καλωσόρισμα.


Στη συνέχεια, έγινε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου από μαθητές, στη διάρκεια της οποίας είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για τη δομή του γαλλικού εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς και για τη δομή και τη λειτουργία του σχολείου.

Μετά το μεσημεριανό φαγητό στο σχολικό εστιατόριο, οι μαθητές χωρίστηκαν σε έξι διεθνείς ομάδες και συμμετείχαν στα εργαστήρια συγγραφής του τελευταίου κεφαλαίου του βιβλίου της “Die Kinder von Europia”. Τα εργαστήρια συντόνιζαν οι συμμετέχοντες καθηγητές.

Οι συντονιστές του προγράμματος από όλες τις χώρες συναντήθηκαν, στο χώρο των καθηγητών και συζήτησαν για την μέχρι τώρα πορεία του προγράμματος καθώς και για τις μελλοντικές κοινές δραστηριότητες. Το απόγευμα οι μαθητές γύρισαν στο σπίτι και πέρασαν το βράδυ με τις οικογένειες ενώ οι καθηγητές έφαγαν σε ένα παραδοσιακό εστιατόριο της πόλης Cergy.

Την Τρίτη, 14.03.17, μαθητές και καθηγητές αναχωρήσαμε από το σχολείο για την πόλη Auvers-sur-Oise, την πόλη των καλλιτεχνών, όπου έζησε τις τελευταίες 17 μέρες της ζωής του ο σπουδαίος ζωγράφος Vincent van Gogh και δημιούργησε μερικούς από τους εξαιρετικούς του πίνακες. Το δωμάτιο στο σπίτι που τον φιλοξένησε διατηρεί την μορφή και την ατμόσφαιρα της εποχής του και αποτελεί ένα χώρο μνήμης.

Ξεναγηθήκαμε στην πόλη με το παραδοσιακό της χρώμα, περπατήσαμε στους δρόμους που περπάτησε ο ζωγράφος, θαυμάσαμε αντίγραφα των έργων του, μάθαμε λεπτομέρειες της δημιουργίας τους και επισκεφθήκαμε τον τάφο του απολαμβάνοντας το εντυπωσιακό τοπίο στη διαδρομή.

Επιστρέψαμε στο σχολείο, όπου μετά το μεσημεριανό φαγητό, οι μαθητές συμμετείχαν σε ένα εργαστήριο με θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα του παιδιού. Εκπρόσωποι των μαθητών της κάθε χώρας παρουσίασαν οργανισμούς που προασπίζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα στη χώρα τους.

Μετά την ολοκλήρωση του εργαστηρίου ακολούθησε μια κοινή μουσική δραστηριότητα, στην οποία οι μαθητές τραγούδησαν μαζί τρία τραγούδια, το “We are the world”, το “Bruder Jakob” σε όλες τις γλώσσες των χωρών του προγράμματος και το τραγούδι του προγράμματος “We are EUROPIA”.



Την Τετάρτη 15.03.17 οι μαθητές συμμετείχαν σε δύο δημιουργικά εργαστήρια. Στο πρώτο συνεργάστηκαν και ζωγράφισαν ένα αντίγραφο πίνακα του Vincent van Gogh και στο δεύτερο χωρισμένοι σε διεθνείς ομάδες δημιούργησαν ηλεκτρονικές αφίσες με θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αλληλεγγύη των λαών και την Ενωμένη Ευρώπη. Στις 12:30 αναχωρήσαμε από το σχολείο, αφού τα σχολεία της Γαλλίας την Τετάρτη έχουν ολιγόωρο πρόγραμμα λειτουργίας!!!

Την Πέμπτη 16.03.17 μαθητές και καθηγητές επισκεφθήκαμε το Παρίσι, την πόλη του φωτός και συμμετείχαμε, χωρισμένοι σε εθνικές ομάδες, στο κυνήγι θησαυρού, που είχαν ετοιμάσει οι Γάλλοι με αφετηρία την πλατεία Κονκόρντ (Place de la Concorde) την μεγαλύτερη και ίσως ιστορικότερη πλατεία του Παρισιού, η οποία βρίσκεται μεταξύ του κήπου των Τουιλερί και των Ηλυσίων Πεδίων, προσφέροντας απίστευτη θέα προς την Αψίδα του Θριάμβου.

Θαυμάσαμε τον περίφημο «Οβελίσκο» των 3.200 ετών καθώς και τα αγάλματα που αντιπροσωπεύουν τις γαλλικές πόλεις. Τερματισμός της διαδρομής μας ήταν το εντυπωσιακό Μουσείο του Λούβρου που φιλοξενεί 35000 εκθέματα.

Αφού θαυμάσαμε τον Πύργο του Άιφελ επιβιβαστήκαμε σε ένα από τα ποταμόπλοια και απολαύσαμε μια μοναδική κρουαζιέρα. Ιστορικά κτήρια, εκκλησίες, εντυπωσιακές γέφυρες και μουσεία είχαμε την ευκαιρία να τα θαυμάσουμε ταξιδεύοντας στα νερά του Σηκουάνα. Μια από τις ωραιότερες εμπειρίες του ταξιδιού που θα μας μείνει αξέχαστη.



Την Παρασκευή 17.03.17 ένα νέο κυνήγι θησαυρού μας περίμενε. Αυτή τη φορά στους χώρους του σχολείου. Οι ομάδες ήταν διεθνείς και το θέμα η σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού. Ένα φύλλο εργασίας με ερωτήσεις, σταυρόλεξα, ζωγραφική και λίγο τρέξιμο στους διαδρόμους του σχολείου ήταν αρκετά για να μας θυμίσουν πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζουμε και να αγωνιζόμαστε για τα δικαιώματά μας.

Μετά το μεσημεριανό φαγητό ακολούθησε το τελευταίο εργαστήριο της συνάντησης. Κάθε ομάδα παρουσίασε το δικό της τελευταίο κεφάλαιο του βιβλίου της Europia, όπως το είχε συγγράψει στο εργαστήριο των προηγούμενων ημερών.

Αμέσως μετά ακολούθησε ψηφοφορία και αναδείχθηκε η νικήτρια ομάδα. Το βράδυ, στο εστιατόριο του σχολείου, πραγματοποιήθηκε η αποχαιρετιστήρια γιορτή με τη συμβολή των γονέων και κηδεμόνων που έφεραν φαγητά, γλυκά και αναψυκτικά.

Μια έκθεση με τα δημιουργήματα των μαθητών στις δραστηριότητες κοσμούσε τους τοίχους της αίθουσας. Με πολύ κέφι μαθητές και καθηγητές χόρεψαν και διασκέδασαν. Στο τέλος της βραδιάς οι οικοδεσπότες πρόσφεραν αναμνηστικά δώρα στους μαθητές και τους καθηγητές, οι οποίοι αποχαιρετίστηκαν σε συναισθηματικά φορτισμένο κλίμα.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

Στυγνός εκληματίας ο χθεσινός ληστής στην Άρτα, σύμφωνα με τον Αστυνομικό Διευθυντή κ. Γιώργο Ντοκομέ