Περπάτησαν στα χνάρια της αρχαίας Εγνατίας Οδού


Στη Θεσσαλονίκη επέστρεψε η 50μελής ιταλική ομάδα, αποτελούμενη από εθελοντές, φοιτητές και καθηγητές του πανεπιστημίου IUAV της Βενετίας, ολοκληρώνοντας τη φετινή πεζή διάνυση ενός κομματιού 300 χιλιομέτρων της αρχαίας Εγνατίας οδού και ανανεώνοντας το ραντεβού για το 2018. (φώτο)



Η ομάδα ξεκίνησε στις 19 Αυγούστου από τη Θεσσαλονίκη, με προορισμό την Καβάλα, στο πλαίσιο της προσπάθειας να διανύσουν όλη την αρχαία διαδρομή, από το Δυρράχιο έως την Κωνσταντινούπολη. Προηγήθηκαν το 2015 και το 2016 οι διαδρομές Δυρράχιο- Μοναστήρι και Μοναστήρι-Θεσσαλονίκη, ενώ χθες ολοκληρώθηκε η πορεία Θεσσαλονίκη- Καβάλα.

Το 2018 θα πραγματοποιήσουν τη διαδρομή Καβάλα-Αλεξανδρούπολη, ενώ ο στόχος θα ολοκληρωθεί το 2019, με το κομμάτι Αλεξανδρούπολη-Κωνσταντινούπολη.


 Η αρχαία Εγνατία οδός κατασκευάστηκε το 140-120 πΧ και ήταν δρόμος αποκλειστικά για στρατιωτική χρήση, καθώς διακινούνταν οι ρωμαϊκές λεγεώνες ξεκινώντας από το Δυρράχιο έως το Βυζάντιο.




Το ερευνητικό πρόγραμμα Via Egnatia 2017, με αντικείμενο την αναβίωση της αρχαίας Εγνατίας οδού ως πεζοπορικής διαδρομής, παρουσιάστηκε το μεσημέρι, σε συνέντευξη Τύπου στο δημαρχείο της Θεσσαλονίκης με τον αντιδήμαρχο Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων, Σπύρο Πέγκα, να υπογραμμίζει πως το συγκεκριμένο project των Ιταλών αποτελεί «ένα καλό παράδειγμα και μία καλή προοπτική».


  «Η ανάδειξη της αρχαίας Εγνατίας οδού είναι σημαντική για εμάς στη Θεσσαλονίκη, καθώς δίνουμε έμφαση στον βιωματικό τρόπο κατανόησης της ιστορίας. Η πόλη μας είναι ανοιχτό μουσείο και οι χώροι θα πρέπει να είναι προσβάσιμοι» είπε ο κ. Πέγκας. Από την πλευρά της, η Πολυξένη Αδάμ-Βελένη, αναπληρώτρια προϊσταμένη στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, τόνισε πως η ομάδα των Ιταλών «έκανε αυτό που συνέβαινε και στην αρχαιότητα. Γνώρισε ανθρώπους στο φυσικό τους περιβάλλον και δημιούργησε επαφές μαζί τους».

Με την ευκαιρία, η κ. Βελένη αναφέρθηκε στον κύριο οδικό άξονα της αρχαίας Θεσσαλονίκης (decumanus maximus) που εντοπίστηκε στη διάρκεια των εργασιών του Μετρό, στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Βενιζέλου και εξήρε τις κινήσεις του δημάρχου, Γιάννη Μπουτάρη. «Σώθηκε ο δρόμος στη Βενιζέλου χάρη στον δήμαρχο. Είναι η πρώτη φορά που η αυτοδιοίκηση σώζει αρχαιότητες.

Ο κ.Μπουτάρης πήρε πάνω του το εύρημα και το έσωσε. Ο δρόμος θα παραμείνει στη θέση του κατά 95%. Είναι εξαιρετικά καλή η συνεργασία με την Αττικό Μετρό και την κοινοπραξία» είπε χαρακτηριστικά η κ. Βελένη.

Από την πλευρά τους, ο καθηγητής Οικολογίας του πανεπιστημίου IUAV Βενετίας, Λεονάρντο Μαρότα (Leonardo Marotta) και ο ιστορικός και αντιπρόεδρος της ΜΚΟ Fuorivia, Αντρέα Μουνέσιφ (Andrea Mounecif) στάθηκαν στη διαδρομή των 300 χιλιομέτρων από τη Θεσσαλονίκη έως την Καβάλα.




 Υποστήριξαν πως οι άνθρωποι που συνάντησαν στη διαδρομή τους υποδέχτηκαν θερμά, τονίζοντας πως ήταν ιδιαίτερα συγκινητικό να πραγματοποιούν την ίδια πορεία με αυτή που έκαναν κάποιοι άλλοι τον 2ο αιώνα πΧ. Σύμφωνα με τους ίδιους, η φετινή διαδρομή ήταν η πιο σημαντική έως τώρα καθώς πέρασαν από αρκετά μνημεία και πως είναι διατεθειμένοι να προσφέρουν όλα τα στοιχεία που συνέλεξαν στο αρχαιολογικό μουσείο της Θεσσαλονίκης και τους αρμόδιους φορείς για να σηματοδοτηθούν τα μονοπάτια της αρχαίας Εγνατίας οδού.



Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
 iefimerida.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

Και το όνομα αυτού Φοίβος !!