Wall Street Journal: Ο «τιμοκατάλογος» των διακινητών σε Βικτώρια και Πειραιά


Σε κέντρα για μια απροκάλυπτη «μπίζνα διακίνησης ανθρώπων» έχει μετατρέψει την πλατεία Βικτωρίας και το λιμάνι του Πειραιά ο συνδυασμός των απεριόριστων προσφυγικών ροών και των κλειστών συνόρων, γράφει η Wall Street Journal, παραθέτοντας τον «τιμοκατάλογο της απόδρασης»...



... το τίμημα που καλούνται να καταβάλουν στους διακινητές οι μετανάστες που φιλοδοξούν να φθάσουν κατά κύριο λόγο στη βόρεια Ευρώπη.

Οι τιμές των διακινητών στην Αθήνα ξεκινούν από 1000-1200 ευρώ για φορτηγό και πλοίο προς Ιταλία.

Το κόστος ανεβαίνει στις 5.000 ευρώ αν κάποιος θέλει να μεταβεί σε Γερμανία ή Νορβηγία και μπορεί να εκτοξευτεί στις 14.000 ευρώ για προορισμούς όπως ο Καναδάς.
 
«Αν μείνεις εδώ έστω και για πέντε λεπτά, θα το δεις. Γίνεται ένα ανθρώπινο παζάρι. Και όταν η αστυνομία είναι κοντά στην πλατεία, απλώς πηγαίνουν στη γωνία και επανέρχονται μετά από μερικά λεπτά» λέει ο Ορέστης Παπαδόπουλος, ιδιοκτήτης περιπτέρου στην Βικτώρια που μίλησε στην WSJ.

Η πλατεία έχει μετατραπεί σε σημείο συνάντησης για άρτι αφιχθέντες από Μέση Ανατολή, νότια Ασία και Αφρική, με τους διακινητές- που συχνά προέρχονται από τις ίδιες χώρες και από τα Βαλκάνια- να κάνουν χρυσές δουλειές, «ψαρεύοντας» πελάτες στο εν λόγω σημείο, αλλά και στο λιμάνι του Πειραιά.

Ένα απόγευμα, ο Αλί, που δεν αποκαλύπτει το επίθετό του, μπαίνει μαζί με τρεις «συνεργάτες» μέσα σε ένα εστιατόριο, όπου τον Φεβρουάριο, οι επικεφαλής 15 δικτύων διακίνησης είχαν συγκεντρωθεί για να γιορτάσουν το γεγονός ότι «η επιχείρηση ανθεί».

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο Αλί είναι 33 ετών. Γεννήθηκε στο Αφγανιστάν και τώρα μένει στην Αθήνα.

«Ειδικότητά» του, η διακίνηση συμπατριωτών του, όπως επίσης και Ιρακινών. Τριάντα Αφγανοί «πελάτες» είχαν μόλις φθάσει στην Γερμανία, κάτι που σημαίνει ότι το «συνδικάτο» του Αλί θα ελάμβανε περίπου 54.000 ευρώ. «Είμαι πολύ χαρούμενος σήμερα» δήλωνε ο Αφγανός διακινητής.

Μάλιστα την ώρα που ο 33χρονος έτρωγε, χτύπησε το smartphone του. Ένας επίδοξος πελάτης ήθελε να μεταβεί αεροπορικώς στη Γερμανία, με πλαστό διαβατήριο. «Κοστίζει περίπου 4.700 ευρώ» του απάντησε, αποχωρώντας για να ξεκινήσει τους διακανονισμούς.

Όταν έκλεισε ο βαλκανικός διάδρομος και η ΕΕ αποφάσισε να λάβει περισσότερα μέτρα, χιλιάδες πρόσφυγες εγκλωβίστηκαν στην Ελλάδα με τον κίνδυνο να μετατραπεί η χώρα σε τεράστιο καταυλισμό.

Το πρόβλημα αναμένεται να επιδεινωθεί μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις στις Βρυξέλλες που οδήγησαν σε πιο αυστηρούς ελέγχους στα σύνορα, γράφει η WSJ, επισημαίνοντας ότι η δουλειά των διακινητών ίσως να δυσκολέψει, αλλά και εκείνοι με την σειρά τους μπορούν να απαιτήσουν μεγαλύτερο τίμημα για την μεταφορά.

Μάλιστα τώρα που έρχεται το καλοκαίρι, οι διακινητές τρίβουν τα χέρια τους, καθώς αναμένουν «να ανοίξουν οι δουλειές» με την άφιξη των τουριστών, γεγονός που θεωρείται ότι θα το κάνει πιο εύκολο για τους μετανάστες να αναμειχθούν και να ταξιδέψουν ακόμη και με αεροπλάνο.

Στο δημοσίευμα παρατίθεται ο «τιμοκατάλογος της απόδρασης» με την σημείωση ότι οι τιμές μπορεί να ποικίλλουν, ανάλογα με την εθνικότητα του επίδοξου μετανάστη, τον προορισμό, την δυσκολία, το ρίσκο, και τυχόν επιπλέον «αξεσουάρ» που θα χρειαστούν, όπως τα πλαστά διαβατήρια.

Ειδικά όταν πρόκειται για αεροπορικό ταξίδι, η ποιότητα των πλαστών εγγράφων πρέπει να είναι «υψηλή», ενώ προτιμούνται εκείνοι που πείθουν πιο εύκολα για ταξιδιώτες που μετακινούνται εντός της ζώνης Σένγκεν.

Κατά κανόνα, οι διακινητές πληρώνονται από τους μεσάζοντες όταν οι «πελάτες» φθάνουν στον τελικό τους προορισμό. Όσοι συλλαμβάνονται και προωθούνται πίσω στην Ελλάδα, «παίρνουν πίσω τα χρήματά τους» υποστηρίζει ένας διακινητής από την Συρία, ο Νεζάρ.

«Πληρωνόμαστε μόνο από εκείνους που φθάνουν στον τελικό τους προορισμό. Αλλά πρέπει να πληρώσουμε για το πλαστό διαβατήριο και το εισιτήριο για κάθε απόπειρα που γίνεται» εξηγεί.
Ο τιμοκατάλογος-Τα ποσά που χρεώνουν οι διακινητές στην Αθήνα
Φορτηγό και πλοίο για Ιταλία: 1.000-1.200 ευρώ
Πεζή και οδικώς για Γερμανία ή Ελβετία, μέσω Βαλκανίων: 1.500-2.000 ευρώ
Πεζή και οδικώς για Νορβηγία και Σουηδία, μέσω Βαλκανίων: γύρω στα 2.500 ευρώ
Φορτηγό για Γερμανία, μέσω Βαλκανίων: περίπου 2.500 ευρώ
Αεροπλάνο για Γερμανία, Νορβηγία ή Σουηδία: 3.500-5.000 ευρώ
Αεροπλάνο για Καναδά: περίπου 14.000 ευρώ
Πηγή: Wall Street Journal 
 ethnos.gr


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

Και το όνομα αυτού Φοίβος !!