Άρτα: Μαθητές μαθαίνουν για την αρχαία Αμβρακία


- Αρχίζουν εκπαιδευτικά προγράμματα στο Αρχαιολογικό Μουσείο

 Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Άρτας, για τη σχολική χρονιά 2015-2016, συνεχίζει την εφαρμογή του θεσμού των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, για τους μαθητές των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Π.Ε. Άρτας. (Φώτο από μουσείο)





Οι πόρτες του Αρχαιολογικού Μουσείου Άρτας ανοίγουν για τους μαθητές, και το προσωπικό του Μουσείου είναι έτοιμο να τους υποδεχθεί.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα



«Μια μέρα με την Ήλιδα και τον Πύριχο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Άρτας».
   Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Μια μέρα με την Ήλιδα και τον Πύριχο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Άρτας», που εκπονήθηκε από τις νηπιαγωγούς Έφη Σιαράβα και Μαρίνα Μπόζιου σε συνεργασία με την σύμβολο της Περιφέρειας Άρτας Δήμητρα Γκανιάτσα. Απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και υλοποιείται από την εκπαιδευτικό του νηπιαγωγείου κάθε Δευτέρα...



«Στα χρόνια που το νερό λεγόταν ύδωρ»
   Ένα παραμύθι που έχει ως κεντρικό άξονα τη σημασία του νερού για τη ζωή και τον άνθρωπο.
   Γύρω λοιπόν από αυτό τον άξονα δημιουργείται μια ιστορία, που έχει ως ήρωες τα μέλη μιας οικογένειας που ζει στην αρχαία Αμβρακία και μέσα από την καθημερινότητά τους και τις ασχολίες τους οι μικροί μας φίλοι αφενός γνωρίζουν τον τρόπο ζωής εκείνης της εποχής, αφετέρου μαθαίνουν για την σπουδαιότητα του νερού στη ζωή των ανθρώπων ανά τους αιώνες.
   Απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, έχει διάρκεια περίπου μια με μιάμιση ώρα και θα πραγματοποιείται κάθε Δευτέρα.



«Παιχνίδια που άντεξαν στο χρόνο»
   Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που απευθύνεται σε μαθητές προσχολικής ηλικίας καθώς και στους μαθητές των τριών πρώτων τάξεων του δημοτικού.
   Οι μικροί μας φίλοι θα ταξιδέψουν στην αρχαιότητα μέσα από μια παρουσίαση στο διαδραστικό πίνακα, για να γνωρίσουν το παιχνίδι σε όλες του τις μορφές (ομαδικό, επιτραπέζιο κτλ) και να το συγκρίνουν με τα σημερινά παιχνίδια, ώστε να βρουν τις ομοιότητες και τις διαφορές. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα, ζωγραφική σε χαρτί αλλά και σε πήλινα εκμαγεία καθώς και θεματική ξενάγηση στο χώρο του μουσείου.
   Η διάρκεια του προγράμματος θα είναι μια ώρα για αριθμό τριάντα (30) μαθητών και θα πραγματοποιείται κάθε Δευτέρα για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας και κάθε Τετάρτη για τους μαθητές της α’ έως γ’ τάξης.


«Μαθαίνω να διαβάζω το σκελετό»
   Εκπαιδευτικό πρόγραμμα του τομέα της οστεο-αρχαιολογίας που έχει ως θέμα τον τρόπο που η φυσική ανθρωπολογία συνεργάζεται με την αρχαιολογία για την ανασύνθεση των αρχαίων βιο-κοινωνικών ομάδων.
   Σκοπός του προγράμματος είναι να εξοικειωθούν τα παιδιά με τον τρόπο που το οστεολογικό υλικό παρέχει πληροφορίες αρχαιολογικού και ιστορικού περιεχομένου και να κατανοήσουν τη δυνατότητα εξαγωγής πληροφοριών από ένα σκελετό, όπως ο προσδιορισμός του φύλου, ο υπολογισμός της ηλικίας, η διατροφή και οι ασθένειες.
   Απευθύνεται σε μαθητές των τριών πρώτων τάξεων του δημοτικού και έχει διάρκεια περίπου μιάμιση ώρα. Θα πραγματοποιείται κάθε Τετάρτη με μέγιστο αριθμό συμμετεχόντων τους τριάντα (30) μαθητές.


«Συντήρηση Αρχαιολογικών Ευρημάτων»
   Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο Μαγικός κόσμος της συντήρησης. Μία ημέρα στο μουσείο, παίζοντας και μαθαίνοντας», αποσκοπεί στη γνωριμία των μαθητών με την επιστήμη της συντήρησης αρχαιολογικών ευρημάτων και έργων τέχνης, στην εξοικείωση του μαθητή με την επιστημονική μεθοδολογία καθώς και στην καλλιέργεια σεβασμού και αγάπης προς την πορεία των αρχαιολογικών τέχνεργων, μέσα στο χρόνο.
 
Υλοποιείται σε τρία στάδια: 

   - Προπαρασκευαστικό
   Διενεργείται στο σχολείο πριν την επίσκεψη με τη βοήθεια φυλλαδίου σε ηλεκτρονική μορφή που αποστέλλεται στους εκπαιδευτικούς από την εκπαιδευτική ομάδα (ορολογία, σχετικές εικόνες και χρήσιμοι σύνδεσμοι διαδικτύου)
   - Θεωρητικό
   Διενεργείται στους εκπαιδευτικούς χώρους του Αρχαιολογικού Μουσείου Άρτας με τη βοήθεια διαδραστικού πίνακα, δειγμάτων αρχαιολογικού υλικού κατά τα διάφορα στάδια συντήρησης και παράλληλων ερωτήσεων προς τους μαθητές (ανάλυση μεθοδολογίας και παραδείγματα).
   - Πρακτικό
   Διενεργείται στους εκπαιδευτικούς χώρους του Αρχαιολογικού Μουσείου Άρτας, μέσω παιχνιδιών που τροποποιούνται βάσει ηλικιακής ομάδας (ζωγραφική, puzzle, τεχνοτροπίες, επαφή με ποικίλα υλικά και τη συντήρησή τους και στο τέλος μεθοδολογικά παιχνίδια διαδικτυακού και μη τύπου).
   Η εκπαιδευτική δράση θα έχει διάρκεια μιάμιση με δύο ώρες, με μέγιστο αριθμό συμμετεχόντων μαθητών τους 30 και θα πραγματοποιείται κάθε Παρασκευή σε μαθητές της δ’ έως και στ’ τάξης του δημοτικού.


«Ο ναός του Απόλλωνα και η λατρεία στην Αρχαία Αμβρακία»

 
   Εισάγει τους μαθητές στην αρχαία λατρεία και την αρχαία ναοδομία μέσα από μια σύντομη αφήγηση σε μορφή παραμυθιού, που παρακολουθεί τη λατρεία του Απόλλωνα, προστάτη θεού της πόλης. Περιλαμβάνει τέσσερα στάδια:
   - Την προετοιμασία των μαθητών στο σχολείο, μέσα από τη μελέτη κυρίως της αρχιτεκτονικής των αρχαίων ναών και τη διάκριση αρχιτεκτονικών ρυθμών (δωρικός, ιωνικός).
   - Την αφήγηση στο μουσείο της ιστορίας-παραμυθιού με τη βοήθεια σύγχρονων μέσων προβολής.
   - Την ενεργή συμμετοχή των παιδιών σε ασκήσεις-παιχνίδια που ανακεφαλαιώνουν και εμπεδώνουν τις πληροφορίες, με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα.
   - Τη σύντομη περιήγηση του μουσείου, με ιδιαίτερη αναφορά σε ευρήματα που σχετίζονται με τους ναούς και την αρχαία λατρεία. Απευθύνεται σε μαθητές δ’ έως στ’ τάξεων, έχει διάρκεια περίπου μία ώρα, με μέγιστο αριθμό συμμετεχόντων μαθητών τους 30 και θα υλοποιείται κάθε Παρασκευή.

   Για τη συµµετοχή σε όλα τα ανωτέρω εκπαιδευτικά προγράµµατα καθώς και σε οργανωµένες ξεναγήσεις, σε µαθητές όλων των σχολικών βαθµίδων, θα προηγείται τηλεφωνική επικοινωνία για ραντεβού στο τηλέφωνο: 26810 24636, κα Χάιντ Μισέλ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

Και το όνομα αυτού Φοίβος !!