Κωνσταντίνα Κόκκινου. Η επιτυχία της ήρεμης δύναμης…..


Η πρώτη των πρώτων για άλλη μια φορά από την Άρτα και μάλιστα από το δεύτερο λύκειο με συνολική βαθμολογία 19607 μόρια... 

Κείμενο: Κατερίνα Σχισμένου

Όσα και να πούμε για την Κωνσταντίνα Κόκκινου, την ήπια και ήρεμη δύναμη ενός εξαιρετικού μυαλού και ενός σεμνού χαρακτήρα θα είναι λίγα και πενιχρά. Πίσω από έναν δύσκολο αγώνα με πολύ διάβασμα και προσπάθεια συνέπεια και οικογενειακή στήριξη και ισορροπία κρύβεται ένα ταλέντο που ελπίζουμε να το δούμε να διαπρέπει και στην επιστημονική κοινότητα στην μελλοντική της πορεία. 



Τα μπράβο και τα εύγε ίσως να μην αρκούν αλλά ευχόμαστε ή ζωή να της δώσει αυτά που της αξίζουν και της πρέπουν. Η πρώτη των πρώτων για άλλη μια φορά από την Άρτα και μάλιστα από το δεύτερο λύκειο με συνολική βαθμολογία 19607 μόρια και το πρωτοφανές και μοναδικό- η βαθμολογία με 97 στα 100 από τον ένα βαθμολογητή της έκθεσης.

Η διάκριση αυτή δεν είναι καθόλου τυχαία αν σκεφτούμε πως βραβεύτηκε φέτος διπλά και στα Μπαρμπαστάθεια βραβεία αλλά και νικήτρια του μαθηματικού πανελλήνιου διαγωνισμού. Είναι μια ανάσα ελπίδας για τον τόπο μας αυτή και κάθε διάκριση γνωρίζοντας πως οι νέοι μας αποτελούν το μελλοντικό μας κεφάλαιο και σ΄αυτό που αξίζει και πρέπει να επενδύσουμε.

Εξ΄άλλου τι μας έμεινε από ένα λαμπρό μυαλό και ένα φωτεινό χαμόγελο...σαν της Κωνσταντίνας. Της ευχόμαστε κάθε επιτυχία όπως και σε όλα τα παιδιά που με τον αγώνα τους ακόμη και τόσο δύσκολες εποχές μας διδάσκουν την αισιοδοξία αλλά και την σκληρή και αέναη προσπάθεια προς μια μοναδική τελείωση. Ακολουθεί μια μικρή φιλική συζήτηση με την Κωνσταντίνα……

•Ποιά η πρώτη σου αντίδραση όταν έμαθες την πρωτιά σου; 

Ένιωσα χαρά και ανακούφιση από την πρώτη στιγμή που έμαθα τους βαθμούς μου! Η πρωτιά ήταν κάτι που προέκυψε και δεν αποτελούσε ποτέ στόχο μου. Η προσπάθεια του καθενός μας κρίνεται επιτυχής συναρτήσει του προσωπικού του κόπου και όχι της προσπάθειας των άλλων. •Πώς σε αντιμετώπισαν οι συμμαθητές σου και οι συμμαθήτριές σου;

Εξ αρχής, οι φίλοι μου βρέθηκαν στο πλευρό μου και μοιράστηκαν τον ενθουσιασμό μου! Γενικά, πολλοί ήταν αυτοί που με συνεχάρηκαν και μου έδωσαν τις ευχές τους. Αυτή η χρονιά υπήρξε δύσκολη για όλους μας, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με τις ίδιες δυσκολίες και έτσι, αυτό που αισθανόμαστε είναι σεβασμός και εκτίμηση για την προσπάθεια όλων.

•Εκτός από το σχολείο ποια ήταν η βοήθεια ή οι βοήθειες που είχες για να φτάσεις στην κορυφή; 

Αρωγοί στην προσπάθειά μου ήταν οι γονείς μου, σαφώς οι φροντιστές μου και οι φίλοι μου! Οι γονείς μου με στήριξαν με κάθε μέσο -υλικά, πνευματικά και κυρίως ψυχολογικά. Ένα λόγο παραπάνω για τον πατέρα μου, που εκτός από το δύσκολο ρόλο του γονέα είχε αναλάβει και χρέη καθηγητή μου, πράγμα για το οποίο θα είμαι πάντα ευγνώμων.

Ένα τεράστιο ευχαριστώ και προς το φροντιστήριό μου, προς όλους εκείνους τους ανθρώπους που επιμένουν και καταθέτουν κάθε χρόνο την ψυχή τους στο έργο της διδασκαλίας και μου συμπαραστάθηκαν στον αγώνα μου, τόσο με τις γνώσεις που μου έδωσαν ,όσο και με τα εμψυχωτικά τους λόγια σε κάθε στιγμή αδυναμίας...

Θα ήθελα να κάνω μια ειδική αναφορά στη φιλόλογο που με βοήθησε ουσιαστικά στο κομμάτι της έκθεσης, μαθαίνοντας με να βλέπω την ουσία των πραγμάτων και να εκφράζομαι ελεύθερα, δίνοντάς μου παράλληλα ένα μάθημα ζωής! Όσο για τις φίλους μου...χαίρομαι που ήμασταν συνοδοιπόροι αύτη τη δύσκολη χρονιά και έδωσαν με τον τρόπο τους χρώμα στην γκρίζα καθημερινότητα.

•Υπάρχει συνταγή στην επιτυχία και μάλιστα όταν ο ένας βαθμολογητής σου έβαλε 97 στην έκθεση πράγμα σπάνιο και πρωτοφανές; 

Συνταγή της επιτυχίας προφανώς και δεν υπάρχει! Κάθε άτομο αποτελεί μοναδική περίπτωση και έτσι, η προσέγγιση του στόχου του είναι επίσης μοναδική! Σίγουρα, πάντως, η μονόπλευρη προσέγγιση δεν αποδίδει σε βάθος χρόνου.

•Τι σκέφτεσαι να κάνεις μετά τις σπουδές σου - έχεις σκεφτεί τη λύση του εξωτερικού; 

Αν και η ερώτηση αυτή με πάει μακριά στο αβέβαιο μέλλον, θα έλεγα πως η προοπτική του εξωτερικού υπάρχει δυστυχώς στην σκέψη όλων μας... Η χώρα μας δεν μας προσφέρει αρκετές ευκαιρίες και το ανήσυχο πνεύμα της αναζήτησης απαγορεύει τη στασιμότητα και το συμβιβασμό.



•Έχεις κατακτήσει μια αξιοζήλευτη πρωτιά....αλλά ποιά η κατάσταση της παιδείας στη χώρα μας και την πατρίδα μας μέσα από τα δικά σου μάτια;

Σε όλη τη διάρκεια των σχολικών μου χρόνων, βρέθηκα πολλές φορές αντιμέτωπη με δυσλειτουργίες, ελλείψεις και προβλήματα. Συνάντησα όμως σε κάθε βαθμίδα δασκάλους και καθηγητές που με τον προσωπικό τους μόχθο, παραγκώνισαν τα προβλήματα.

Οι μαθητές αισθανθήκαμε αρκετές φορές πειραματόζωα στα χέρια "φιλόδοξων" πολιτικών που αγνοώντας την εκπαιδευτική πραγματικότητα άλλαζαν τα δεδομένα ακόμα και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Αυτό που χρειάζεται είναι μια υπεύθυνη, σοβαρή και ενιαία στάση του κράτους απέναντι στην παιδεία, τη μόνη ρεαλιστική διέξοδο από την κρίση.

•Για την Άρτα τι έχεις να πείς; 

Θεωρώ πως η Άρτα ήταν από πολλές απόψεις ιδανική για τη μέχρι τώρα ζωή μου... Ως επαρχιακή πόλη, μπορεί να εξασφαλίσει σε ένα παιδί ασφάλεια και απλότητα. Όμως, χαίρομαι που θα φύγω από εδώ και θα έρθω σε επαφή με νέους ανθρώπους και πρωτόγνωρες καταστάσεις, βιώνοντας μια διαδικασία που θα συμβάλλει στην εξέλιξή μου και τον επαναπροσδιορισμό της εικόνας μου για τον κόσμο.

 •Αν ο απλός δάσκαλος μιλά και ο καλός εξηγεί ο μεγάλος εμπνέει συνάντησες ποτέ κάτι τέτοιο; 

Από αυτή την άποψη υπήρξα τυχερή! Σε διάφορα στάδια της ζωής μου και σε διάφορους χώρους -εντός και εκτός σχολείου- γνώρισα ανθρώπους που, κόντρα στους καιρούς, προσπαθούν να διατηρήσουν το επίπεδο και προσφέρουν όσα μπορούν χωρίς δεύτερη σκέψη, που μίλησαν στην ψυχή μου, με ενέπνευσαν και εξακολουθούν να με εμπνέουν, που μου έδωσαν ένα όραμα!

•Ποιό η ποια τα αγαπημένα σου βιβλία; 

Ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία είναι το "1984" του Τζωρτζ Όργουελ. Με γοήτευσε η τεχνική του συγγραφέα και η αφοπλιστική απλότητα με την οποία χειρίζεται τη γλώσσα, όπως και οι τραγικές ομοιότητες της κοινωνίας που παρουσιάζεται με τη δική μας πραγματικότητα. Τόσο επίκαιρο τόσα χρόνια μετά..

• Η οικογένειά σου τι λέει για την επιτυχία σου;

Φυσικά είναι περήφανοι και ιδιαίτερα χαρούμενοι, αφού όλα τα χρόνια προσπαθούν για το καλύτερο και για την ευτυχία μου. Όμως, είναι εδώ και για κάτι βασικό: για να μου θυμίζουν πως το ταξίδι μόλις άρχισε και απαιτεί προσήλωση, επιμονή και σύνεση.

 Ευχαριστούμε για άλλη μια φορά την Κωνσταντίνα και της ευχόμαστε καλή σταδιοδρομία στο πανεπιστήμιο και τη ζωή….. 

 gnomiartas.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

ΑΡΤΑ: Βρέθηκε νεκρός ο Κώστας Μάης