Καταιγιστικές οι εξελίξεις στο χώρο των έργων


Mε απίστευτα πολλά θέματα τρέχει η επικαιρότητα 

Μόνο καλοκαιρινή ραστώνη δεν επικρατεί στον κόσμο των έργων και των υποδομών φέτος. Μετά από 5 χρόνια σφοδρής κρίσης, έχουμε έντονη κινητικότητα στον χώρο των κατασκευών με νέα projects, κόντρες, εξαγγελίες και πολύ κίνηση στον σχεδιασμό νέων έργων.



Στην Αττικό Μετρό δουλεύουν φουλ: τρέχουν τα 2 έργα Μετρό στη Θεσσαλονίκη (βασική γραμμή, επέκταση Καλαμαριάς) και τα έργα επέκτασης Μετρό και Τραμ στον Πειραιά. Προετοιμάζεται η δημοπράτηση της Ανάπλασης Πανεπιστημίου (με επέκταση του Τραμ στην Πατησίων) ενώ ταυτόχρονα τρέχει και η προετοιμασία για το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ που θα δημοπρατηθεί μερικούς μήνες μετά.

Έχει ξεκινήσει η κουβένται για γραμμή Τραμ επί της Συγγρού που θα καταλήγει στο (Παλαιό;) Φάληρο και θα καλύπτει όλα τα μεγάλα κτιριακά συγκροτήματα ενώ διεργασίες έχουμε και για την "έξυπνη" επέκταση του Τραμ από την Λ.Ποσειδώνος στη Λ.Βουλιαγμένης.

Στην ΕΡΓΟΣΕ τρέχουν και δεν φτάνουν: τα έργα σε Βόρεια Πελοπόννησο και Στερεά Ελλάδα είναι σε εξέλιξη και ο χρόνος πιέζει. Ταυτόχρονα είναι έτοιμα να ξεκινήσουν τα έργα σηματοδότησης στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και το έργο-σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη.

Προετοιμάζονται τα νέα έργα Πειραιάς-3 Γέφυρες και Ψαθόπυργος-Ρίο, τα έργα στο Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο, το City Train στη Θεσσαλονίκη, ενώ ο καβγάς για την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο έχει πάρει κολλοσιαίες διαστάσεις.

Στους αυτοκινητόδρομους ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά και το Υπουργείο θα θέλει αποτελέσματα μέσα στους επόμενους μήνες. Υποθετικά σε 17 μήνες θα πρέπει όλα να έχουν τελειώσει. 

Αυτό την ίδια ώρα που καθυστερεί η προκήρυξη του οδικού τμήματος Πάτρα-Πύργος, τα έργα στο Άκτιο-Αμβρακία είναι σε κινούμενη άμμο, η Δυτική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης καθυστερεί  και τα έργα της Εγνατίας είναι εμφανώς πολύ καθυστερημένα χρονικά. Το κερασάκι (μικρό όμως) είναι ο μισοτελειωμένος Μορέας που περιμένει τη νέα σύμβαση για να γιορτάσουμε την ολοκλήρωση στον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη και Περιμετρικό Καλαμάτας.

Με την πλάτη στον τοίχο όμως το Υπουργείο είναι στο θέμα των νέων έργων με παραχώρηση. Μία έκτη παράταση στα έργα για την Υποθαλάσσια Σαλαμίνας, Λευκάδας και τον άξονα Ελευσίνα-Θήβα θα τα έστελνε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας ενώ υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία για τις συμμετοχές κατασκευής με παραχώρηση του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι.

Την ίδια ώρα το ΕΣΠΑ αρχίζει να δύει με πολλά θέματα και εκκρεμότητες σε εκατοντάδες έργα που πρέπει να αρχίζουν να ωριμάζουν και να παραδίδονται, να ολοκληρωθεί η προετοιμασία για το νέο ΣΕΣ, να τρέξουν και άλλα νέα έργα στο 2014 (Ανάπλαση Φαλήρου, Ιωάννινα-Κακαβιά κ.α) και να προγραμματιστεί η νέα σεζόν 2014-2015.

Η περιγραφή της κατάστασης υποδεικνύει και άλλωστε το πόσο κρίσιμο είναι να υπάρχει συνεννόηση και οργάνωση ειδικά το επόμενο 17μηνο καθώς θα πρόκειται για ένα κορυφαίο τεστ αντοχής ολόκληρου του κατασκευαστικού κλάδου της χώρας.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

ΑΡΤΑ: Βρέθηκε νεκρός ο Κώστας Μάης