Δηλώσεις Ντελί για Κοιλάδα Αχελώου


- Συνέντευξη τύπου με Σπίρτζη - Άρθρο του ΑΠΕ 

Η σχεδιαζόμενη Κοινή Αγροτική Πολιτική για την προσεχή επταετία, θα πλήξει την ελληνική οικονομία, ή θα ληφθούν υπόψιν παράγοντες όπως η ανεργία, η μικρή ιδιοκτησία και η οικονομική δυσπραγία στην οποία εξακολουθεί να βρίσκεται η χώρα, απάντησε ότι η ευρωπαϊκή αγροτική πολιτική χρειάζεται «επαναπροσανατολισμό και στροφή από την ποσότητα στην ποιότητα». 



Εσείς στην Ελλάδα, είπε χαρακτηριστικά, έχετε μοναδικά εδάφη και προϊόντα για να προωθήσετε τον τομέα της γαστρονομίας. Η ίδια είπε ότι γεύτηκε εξαιρετικό φαγητό. Ιδιαίτερα στην περιοχή της Κοιλάδας του Αχελώου έτυχε θερμής υποδοχής και οι κάτοικοι της πρόσφεραν αναμνηστικό δώρο.

«Είμαστε εδώ για να συμβάλουμε ώστε τα επόμενα χρόνια να είναι χρόνια ευημερίας για την Ελλάδα, μετά από χρόνια θυσιών του ελληνικού λαού», δήλωσε η Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου Καρίμα Ντελί στη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε μαζί με τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη στα Γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα, με την οποία ολοκληρώθηκε η τριήμερη επίσκεψη της ευρωπαϊκής αντιπροσωπείας.

Τα μέλη της αντιπροσωπείας, με τη συμμετοχή των ελλήνων ευρωβουλευτών Μίλτου Κύρκου και Ελίζας Βόζεμπεργκ, επισκέφθηκαν την Ηπειρο, είδαν υποδομές και έργα που έχουν ολοκληρωθεί ή βαίνουν προς ολοκλήρωση, μίλησαν με τους δημάρχους και τους περιφερειάρχες για τις τοπικές ανάγκες, άκουσαν τους υπουργούς και τις λύσεις που προτείνουν, καθώς και πώς αυτές συνδυάζονται με τις ευρωπαϊκές πολιτικές.

Σήμερα (χθες) τελευταία ημέρα της επίσκεψης, η αντιπροσωπεία επισκέφτηκε το υπουργείο Τουρισμού, που αποτελεί τη δεύτερη διάσταση της επιτροπής. «Η εικόνα που θέλουμε να δώσουμε (και είναι και πραγματική) είναι ότι η Ελλάδα που βγαίνει τυπικά από το μνημόνιο - αν και θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τους ευρωπαίους εταίρους της - κινείται εντός ευρωπαϊκού πλαισίου αναζητώντας νέο παραγωγικό μοντέλο.

Στην Ηπειρο βλέπουμε ότι οι ρίζες αυτής της προσπάθειας έχουν αποδώσει καρπούς. Κι αυτό που λέμε όλοι μαζί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι δεν αγγίζουμε τα ταμεία Συνοχής δεν αγγίζουμε τις συνεργασίες με τις περιφέρειες, ειδικά τις υποβαθμισμένες (ενόψει της συζήτησης του νέου προϋπολογισμού για μείωση των σχετικών δαπανών) και εκεί πρέπει να ρίξουμε περισσότερο βάρος γιατί αυτό περιμένει και ο πολίτης της Ευρώπης», δήλωσε ο κ. Κύρκος.

 Η κ. Ντελί τόνισε ότι οι επιλογές της Ευρώπης δεν ήταν πάντα καλές στο παρελθόν. «Τώρα πρέπει μαζί να ενεργήσουμε ώστε οι επιλογές του αύριο να έχουν στο επίκεντρο τις ανάγκες των ευρωπαίων πολιτών».

Ο σκοπός της επιτροπής Μεταφορών είναι να διευκολύνει την κινητικότητα τη διασυνδεσιμότητα των ευρωπαίων πολιτών, πρόσθεσε λέγοντας ότι «δεν πρέπει να ξεχνάμε τις μεγάλες προκλήσεις της ενεργειακής μετάβασης και της οικολογικής μετάβασης», αλλά και το ότι οι τομείς αυτοί είναι ουσιαστικοί μοχλοί απασχόλησης. Εχουμε ανάγκη από όλα τα ταμεία. Το ταμείο συνοχής, τα δοαρθωτικά ταμεία και άλλα είπε.

Ο κ. Σπίρτζης ευχαρίστησε τον κ. Κύρκο και την κ. Βόζεμπεργκ για την πρωτοβουλία αυτής της επίσκεψης και είπε ότι «παρότι οι ευρωβουλευτές ανήκουν σε διαφορετικούς πολιτικούς χώρους δείχνουν σεβασμό στις κοινωνικές ανάγκες που πρέπει να προωθηθούν στην ευρωπαϊκή οικογένεια». Αναφερόμενος στα έργα, σημείωσε ότι το καλό κλίμα που έχει δημουργηθεί για την ολοκλήρωση των έργων έχει βελτιώσει και την αξιοπιστία της χώρας.

Ωστόσο πρόσθεσε, «πρέπει να διορθώσουμε λάθη», υπογραμμίζοντας την έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, «τις παθογένειες των συμβάσεων που βρήκαμε, τις πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, τις πολύ μεγάλες αποζημιώσεις και όλα τα άλλα που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε σε πολύ μικρό διάστημα προκειμένου να ολοκληρωθούν τα έργα, κάτι που δεν πίστευε κανείς».

Κάποιες απ αυτές τις παθογένειες, είπε, δεν μπορούν να επαναληφθούν. Γιατί πήραμε μέτρα να μην μπορούν να δημοπρατηθούν έργα ή να γίνουν συμβάσεις αν δεν έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις ή αρχαιολογικές εργασίες.

Μετά από κοινή διαπίστωση με τους ευρωβουλευτές, συμπλήρωσε, θέλουμε να κινηθούμε σε τρεις άξονες:

Ο πρώτος είναι η βελτίωση των υπαρχουσών συμβάσεων, προς όφελος της κοινωνίας αλλά και της ολοκλήρωσης των υποδομών, δηλαδή να γίνουν τα αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα, οι συνδέσεις με τα μεγάλα αστικά κέντρα, τις τουριστικές περιοχές, τις βιομηχανικές περιοχές και πρόσθεσε ότι πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε την έννοια της βιωσιμότητας των έργων με κριτήρια κοινωνικά και όχι μόνον τραπεζοοικονομικά.

Ο δεύτερος άξονας αφορά τα νέα έργα με στρατηγικό σχεδιασμό, το master plan που θα ακολουθήσει η χώρα για τις συνδυασμένες μεταφορές.

Σ αυτά περιλαμβάνονται η ολοκλήρωση εντός του έτους της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, αλλά κυρίως η σύνδεση των λιμανιών της Β. Ελλάδας με τα λιμάνια της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας - για το οποίο θα κάνουμε σχετική παρουσίαση και στο ΕΚ - και βέβαια το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, τα υπόλοιπα σιδηροδρομικά έργα μέχρι την Πάτρα, η σύνδεσή μας με τη Σερβία και τα Δ. Βαλκάνια, τα έργα του μετρό, το μεγάλο αεροδρόμιο στο Καστέλι και οι υπόλοιπες οδικές υποδομές όπως βόρειος άξονας Κρήτης.

 Ο τρίτος άξονας είναι η προσπάθεια θεσμικών αλλαγών και διαδικασιών σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Είναι αυτά που συζητήσαμε προκειμένου να μην έχουμε τη γραφειοκρατία που υπάρχει σήμερα στις Διευθύνσεις της Επιτροπής και στην ΕΤΕπ, στην οριζόντια αντιμετώπιση των χωρών ή των περιφερειών από την Επιτροπή καθώς και στην ομογενοποίηση των πολιτικών των Ευρωπαϊκών Διευθύνσεων για τις πολιτικές της διαλειτουργικότητας και της οδικής ασφάλειας. Ανέφερε ένα παράδειγμα χαρακτηριστικό των δυσκολιών:

«Η κεντρική πολιτική της Επιτροπής και του ΕΚ είναι η διαλειτουργικότητα και η διασυνδεσιμότητα ενώ υπάρχουν κύκλοι και της Ευρώπης που θέλουν στην Εγνατία να μην έχουμε ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων -free pass. Δεν γίνονται αυτά είναι πολιτικές και συστήματα του περασμένου αιώνα».

Η κ. Ντελί απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ κατά πόσον η σχεδιαζόμενη Κοινή Αγροτική Πολιτική για την προσεχή επταετία, θα πλήξει την ελληνική οικονομία, ή θα ληφθούν υπόψιν παράγοντες όπως η ανεργία, η μικρή ιδιοκτησία και η οικονομική δυσπραγία στην οποία εξακολουθεί να βρίσκεται η χώρα, απάντησε ότι η ευρωπαϊκή αγροτική πολιτική χρειάζεται «επαναπροσανατολισμό και στροφή από την ποσότητα στην ποιότητα».

Εσείς στην Ελλάδα, είπε χαρακτηριστικά, έχετε μοναδικά εδάφη και προϊόντα για να προωθήσετε τον τομέα της γαστρονομίας. Η ίδια είπε ότι γεύτηκε εξαιρετικό φαγητό. Ιδιαίτερα στην περιοχή της Κοιλάδας του Αχελώου έτυχε θερμής υποδοχής και οι κάτοικοι της πρόσφεραν αναμνηστικό δώρο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

Στυγνός εκληματίας ο χθεσινός ληστής στην Άρτα, σύμφωνα με τον Αστυνομικό Διευθυντή κ. Γιώργο Ντοκομέ