Πυρετός εργασιών στην Ιόνια της Άρτας


-Στις 20 Φεβρουαρίου η παράδοση ίσως από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό 
-Έτοιμο το τμήμα από Κομπότι μέχρι Πέντε Πηγάδια 

«Ό,τι ολοκληρώνεται θα δίνεται σε κυκλοφορία και μέχρι 31 Μαρτίου θα δοθεί όλος ο άξονας σε λειτουργία», είχε τονίσει σε συνέντευξή του για την εφημερίδα «ΗΧΩ της ΑΡΤΑΣ» ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, όταν αρχές Δεκεμβρίου επισκέφθηκε τον Αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας οδού, ελέγχοντας την πρόοδο εργασιών.



Λίγο αργότερα και μέσα στις γιορτές παραδόθηκε στην κυκλοφορία ένα ακόμη μεγάλο τμήμα, δηλαδή η παράκαμψη Αμφιλοχίας και μαζί με εκείνη του Αγρινίου έχει ήδη δώσει μεγάλη ανάσα στις μετακινήσεις.

Ωστόσο για την περιοχή μας τα βλέμματα στρέφονται στο άλλο μεγάλο τμήμα που αποτελεί και σημαντική παρέμβαση στην ενδοπεριφερειακή σύνδεση. Δηλαδή το τμήμα του δρόμου που θα συνδέσει με ασφαλείς όρους τις μετακινήσεις μεταξύ Άρτας και Ιωαννίνων, που αποτελεί και έδρα της Περιφέρειας Ηπείρου. Κάθε μέρα που περνάει πότε από πολίτες και πότε από επαγγελματίες τα ερωτήματα αυξάνονται για το αν και πότε το τμήμα αυτό του άξονα θα παραδοθεί προς χρήση.

Οπότε η είδηση ότι αναμένεται πολύ σύντομα και με πιθανότερη ημερομηνία αυτό να συμβεί στις 20 Φεβρουαρίου, ακόμη κι αν δεν τυγχάνει της απολύτου επιβεβαίωσης, δεν μπορεί να μην καταγραφεί, πόσο δε μάλλον όταν οι πληροφορίες θέλουν την παράδοση αυτή τη φορά να κάνει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας.

Στην εν λόγω πληροφόρηση έρχονται να ακουμπήσουν και οι τελευταίες εντατικές παρεμβάσεις που γίνονται στα σημεία όπου ο άξονας σχεδόν έχει ολοκληρωθεί και πλέον τελειοποιείται.

Όχι ότι οι ρυθμοί της κατασκευάστριας εταιρείας στην περιοχή της Ηπείρου ήταν ποτέ χαμηλοί. Κάθε άλλο μάλιστα. Εντατικά στην Ήπειρο το έργο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του ’13 καθότι νωρίτερα, σταμάτησε ότι είχαν αρχίσει να εγκαθίσταται τα εργοτάξια με λίγες μόνο χωματουργικές εργασίες να έχουν ξεκινήσει και ακολούθησε τότε η διετή διακοπή του.

Όσοι γνωρίζουν τις τεχνικές απαιτήσεις που υπήρξαν, όπως γεφυρώσεις, αντιστηρίξεις πρανών κλπ, και με δεδομένο ότι η εκκίνηση εργασιών έγινε στην Ήπειρο αργότερα από άλλα σημεία, κάνουν λόγο για τεχνικό «πρωταθλητισμό». Κι όχι άδικα. Ωστόσο τις τελευταίες ημέρες η κινητικότητα έχει ...σπάσει το φράγμα του ήχου.

Η εντατικοποίηση υποβοηθούμενη και από την καλυτέρευση των καιρικών συνθηκών, είναι εμφανής όπως και η πρόοδος, κυρίως στα μέτωπα που είχαν μείνει πίσω λόγω των καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις. Την ίδια ώρα παρεμβάσεις για την εξασφάλιση ασφαλούς διέλευσης γίνονται στα σημεία εισόδου και εξόδου, ώστε το μεγαλύτερο κομμάτι από Κομπότι μέχρι Αυγό να ...πατηθεί άμεσα.

Και λέμε ότι πρόκειται να πατηθεί άμεσα διότι ταχύτατα έκλεισε το μέτωπο των περίπου 50 μέτρων που από ιδιώτη δεν είχε παραδοθεί με σχετικές δικαστικές διεκδικήσεις μέχρι και τις αρχές του Δεκεμβρίου ενώ παράλληλα μεγάλη πρόοδο παρουσιάζουν και οι εργασίες στο τέλος του άξονα έξω από τα Γιάννενα.

Τα φορτηγά ακόμη και το Σαββατοκύριακο πάνε κι έρχονται, κάτι που αποδεικνύει εκτυλίσσεται πολύ εντατικά το κομμάτι περίπου 100 μέτρων που εκεί για λόγους καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις είχε μείνει πίσω.

Έτσι μέχρι 20 Φεβρουαρίου το τμήμα που αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία αφορά από το 146 χιλιόμετρο έως και το 182 με πρόσβαση εισόδου εξόδου που θα διαμορφωθεί εκεί μέχρι να ολοκληρωθεί το υπόλοιπο τμήμα και ο άξονας να ...κουμπώσει κανονικά και πάνω στην Εγνατία.

Συνολικά πάντως σε συνεχή κυκλοφορία εντός των ορίων της Ηπείρου θα βρίσκονται πλέον 37 χιλιόμετρα, από το ύψος του Κομποτίου έως και το ύψος του Αυγο

 ixotisartas.gr


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

ΑΡΤΑ: Βρέθηκε νεκρός ο Κώστας Μάης