Ο νέος τρόπος να φτάσει φυσικό αέριο στην Ήπειρο..


- Οι Ιταλοί "ζωντανεύουν" τον Ποσειδώνα!

Μία νέα προοπτική, μικρή και μακρινή προς το παρόν, για την έλευση φυσικού αερίου στην Ήπειρο, ανοίγει και πάλι... Η περιοχή βρίσκεται μέχρι σήμερα έξω από κάθε σχεδιασμό ενώ το ναυάγιο του ελληνοιταλικού αγωγού την έθεσε οριστικά στο περιθώριο..



Ο ΤΑΡ, που ουσιαστικά αντικατέστησε τον ελληνοιταλικό αγωγό, δεν φτάνει στην Ήπειρο, καθώς από τα ελληνικά σύνορα εισέρχεται στην Αλβανία.

Η νέα προοπτική για την περιοχή, έρχεται από το Ισραήλ... Παράδοξος ο τρόπος, αλλά το ενδιαφέρον μεγάλο και υπαρκτό.

Το πιο αισιόδοξο νέο είναι ότι η Ιταλία μπαίνει δυναμικά στο σχέδιο κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου από την ισραηλινή και την κυπριακή ΑΟΖ προς Ελλάδα και Ευρώπη, του γνωστού EASTMED.

Η ιταλική κυβέρνηση, που είχε ήδη συζητήσει το θέμα με τις Βρυξέλλες, λαμβάνοντας το πράσινο φως, έθεσε το θέμα συμμετοχής της διά του υπουργού Οικονομικής Ανάπτυξης της χώρας Κάρλο Καλέντα, σε συνάντηση στην οποία συμμετείχαν ο Κύπριος υπουργός Ενέργειας Γιώργος Λακκοτρύπης, ο Έλληνας υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης και ο Επίτροπος Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μάρος Σιέφκοβιτς.

Να σημειωθεί ότι η Ιταλία εξ αρχής είχε ισχυρά συμφέροντα στην κατασκευή και λειτουργία του αγωγού φυσικού αερίου EASTMED, λόγω της συμμετοχής της ιταλικής Edison.

Σε κρατικό επίπεδο η Ιταλία συμμετείχε ως ενδιαφερόμενο μέρος σε σειρά συναντήσεων, αφού προβλέπεται και σύνδεση με τον σχεδιαζόμενο αγωγό «Ποσειδώνας» που θα συνδέει Ελλάδα και Ιταλία, από την περιοχή της Θεσπρωτίας. Ωστόσο για πρώτη φορά εκδηλώνει την πρόθεσή της να μπει πολύ πιο ενεργά στην υποστήριξη του έργου.

Η ενεργός στήριξη της Ιταλίας στον αγωγό φυσικού αερίου από Ισραήλ και Κύπρο, μέσω Κύπρου – Κρήτης προς Ελλάδα και από εκεί στην Ευρώπη, ενισχύει σημαντικά το έργο, τόσο εντός Ε.Ε. αφού πλέον δεν πρόκειται για ένα ουσιαστικά ελλαδοκυπριακό σχεδιασμό, ενώ προφανώς προσφέρει ακόμα πιο ψηλή προτεραιότητα οικονομικά, εμπορικά και γεωπολιτικά στον EASTMED έναντι μελετών και προθέσεων για μεταφορά του φυσικού αερίου από την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου προς την Ευρώπη μέσω Τουρκίας.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει στηρίξει εξ αρχής τον αγωγό συμμετέχοντας στη χρηματοδότηση των μελετών βιωσιμότητας. Η μελέτη έδειξε ότι ο αγωγός, που θα διασχίζει την Κύπρο και την Ελλάδα πριν φτάσει στην Ιταλία, θα κοστίσει περίπου €5 δισεκατομμύρια, πολύ λιγότερο από ό,τι είχε προηγουμένως εκτιμηθεί, έστω και αν θα είναι ο μεγαλύτερος υποθαλάσσιος αγωγού του κόσμου. 

Να σημειωθεί ότι οι κατ’ αρχήν μελέτες που έγιναν για αγωγό Ισραήλ - Τουρκίας έδειξαν κόστος μεταξύ €7 και €10 δισ.

 epiruspost.gr


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

Στυγνός εκληματίας ο χθεσινός ληστής στην Άρτα, σύμφωνα με τον Αστυνομικό Διευθυντή κ. Γιώργο Ντοκομέ