Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου 2016

Ξεπερνά το 85% η πρόοδος των εργασιών στον άξονα Ε-65


Απομένουν λιγότεροι από έξι μήνες για την αποπεράτωσή του και την λειτουργική ολοκλήρωση του τμήματος από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα, αλλά παραμένει σε εκκρεμότητα η λύση του βορείου τμήματος, αυτού δηλαδή που θα «κουμπώσει» στην Εγνατία και θα φέρει την Θεσσαλία μια ανάσα από την Ήπειρο. (ΒΙΝΤΕΟ - ΦΩΤΟ)


Η Οδός Κεντρικής Ελλάδος ή Κεντρική Οδός είναι η εταιρία που έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του έργου Παραχώρησης «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος - Ε65».


Αυτό το έργο των 231 χλμ. συνολικά, είναι στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας και αφορά στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου κεντρικής Ελλάδος (Ε65), από ημικόμβο με Π.Α.Θ.Ε. στο ύψος του Α/Κ Θερμοπυλών έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό (συνολικό μήκος 174 χλμ.), καθώς και στη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος του Π.Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες (συνολικό μήκος 57 χλμ.)

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών .

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα.


Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε σύγχρονα εθνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα, με σεβασμό προς το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, στοχεύοντας στην ασφάλεια και άνεση των χρηστών και στην εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εξοικονόμησης χρόνου και καυσίμων. 

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, αντί των 2 ωρών και 30 λεπτά σήμερα. 

Στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του, συναντάμε:
• 15 Κόμβους
• 6 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών
• 3 Σταθμούς Πυροσβεστικής Και Τροχαίας
• 7 Σήραγγες διπλού κλάδου (Συνολικό Μήκος 18,3 χλμ)
• 146 Γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις
• 88 Διαβάσεις Πανίδας

Η κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος:
• συνεισφέρει στην περιφερειακή ανάπτυξη και οικονομική συνοχή
• ολοκληρώνει το σύστημα μεταφορών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο
• βελτιώνει τις κυκλοφοριακές ταχύτητες, τις συνθήκες ασφαλείας και περιορίζει τα ατυχήματα
• συνδέει την κεντρική Ελλάδα με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα
• συνδέει τους λιμένες Ηγουμενίτσας και Βόλου
• εξασφαλίζει υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση

Σήμερα, διανύουμε την πρώτη φάση των εργασιών του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (τμήμα από 32 χλμ. έως 110 χλμ., δηλαδή Ξυνιάδα – Τρίκαλα), στην οποία και περιλαμβάνονται τα παρακάτω εργοτάξια:
• 60 χλμ.: Εργοτάξιο Ανάβρας
• 80 χλμ.: Εργοτάξιο Καρδίτσας
• 104 χλμ.: Εργοτάξιο γέφυρας Πηνειού

Στα προαναφερθέντα εργοτάξια, στο τέλος Σεπτεμβρίου απασχολούνταν περισσότερα από 636 άτομα ενώ ο συνολικός αριθμός των μηχανημάτων και των φορτηγών που χρησιμοποιούνταν (ιδιόκτητα, κατασκευαστικής κοινοπραξίας αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά) ανερχόταν σε 476. Τέλος, η συνολική πρόοδος των εργασιών στο παραπάνω τμήμα στο τέλος Ιανουαρίου ήταν της τάξεως του 85,34%.

Δείτε το βίντεο

epiruspost.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου