Μπορεί να ξαναπετάξει το Concorde;


- Οι περισσότεροι ειδικοί εμφανίζονται επιφυλακτικοί

Για περίπου μισό αιώνα αποτέλεσε το καύχημα της γαλλο-βρετανικής αεροναυπηγικής συνεργασίας ενώ σύμφωνα με τη διεύθυνση του Μουσείου Αέρος και Διαστήματος του Παρισιού αποτελεί τμήμα της γαλλικής πολιτισμικής κληρονομιάς, μαζί με τη Μόνα Λίζα και τα Ανάκτορα των Βερσαλλιών. 
 
 
Για το περίφημο Κονκόρντ ο λόγος, το ένα από τους δύο τύπους υπερηχητικών επιβατηγών αεροπλάνων που έχουν κατασκευαστεί έως σήμερα αλλά το μόνο που εντάχθηκε σε δρομολογημένες πτήσεις, διασχίζοντας τον Ατλαντικό Ωκεανό σε μόλις τρεις ώρες με μέγιστη ταχύτητα 2,04 Μαχ, περίπου 2.179 χιλιόμετρα την ώρα.

Λέσχη Φίλων Κονκόρντ

Πριν από μία δωδεκαετία, τον Μάιο του 2003, όταν το Κονκόρντ πραγματοποίησε την τελευταία του πτήση, οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, ειδικοί της αεροπορίας πίστεψαν πως το θρυλικό αυτό αεροσκάφος με τη χαρακτηριστικό γαμψό ρύγχος δεν θα πετούσε ποτέ ξανά. 
 
Το τελευταίο διάστημα, ωστόσο, επικρατεί ενθουσιασμός μεταξύ των μελών της παγκόσμιας αεροπορικής κοινότητας καθώς δεν αποκλείεται το «καμάρι» της Air France και της British Airways να βρεθεί ξανά στους αιθέρες χάρη στις προσπάθειες μιας ομάδας από λάτρεις αυτού του μοναδικού στην Ιστορία της διεθνούς αεροπορίας αεροσκάφους.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής Telegraph, τα μέλη του Club Concorde, ενός συλλόγου «πρώην πιλότων, πρώην ναυλωτών και  ανθρώπων παθιασμένων με το Κονκόρντ που εργάζονται από κοινού για να παραμείνει το Κονκόρντ στις καρδιές και τη σκέψη των ανθρώπων» κατάφεραν να συγκεντρώσουν περισσότερα από 160 εκατομμύρια ευρώ με την ελπίδα ότι έως το 2019, χρονιά κατά την οποία συμπληρώνονται 50 χρόνια από την παρθενική πτήση του Κονκόρντ, θα καταφέρουν να επαναφέρουν το θρυλικό αεροπλάνο αρκετές χιλιάδες μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.

«Το σχέδιό μας προβλέπει να αγοράσουμε ένα Κονκόρντ και να το διαχειριστούμε σαν να επρόκειτο για ιδιωτικό αεροσκάφος - κληρονομιά της πολιτικής αεροπορίας - που θα φέρει ουδέτερα χρώματα», αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Λέσχης Κονκόρντ. «Το κόστος αποκατάστασης και πτήσης θα επιβαρύνει τη Λέσχη Κονκόρντ, η οποία, εξάλλου, πρόκειται να χρηματοδοτήσει και την κατασκευή υπόστεγων για τη συντήρηση και την έκθεση του ιστορικού αεροπλάνου στις βάσεις της Γαλλίας και της Βρετανίας».

Στο στόχαστρο, όμως, του Concorde Club δεν υπάρχει ένα αλλά δύο αποσυρμένα Κονκόρντ τα οποία βρίσκονται αμφότερα στη Γαλλία. Και αν το ένα από τα δύο δεν αποκλείεται να καταλήξει στους αιθέρες, το άλλο, αν τελικά αποκτηθεί, είναι πολύ πιθανό να εγκατασταθεί στον Τάμεση και να μετατραπεί σε αξιοθέατο της βρετανικής πρωτεύουσας. Σύμφωνα, μάλιστα, με τον αρχικό σχεδιασμό των μελών του Concorde Club, στο Κονκόρντ του Λονδίνου θα λειτουργεί και εστιατόριο που θα σερβίρει τα πιάτα που απολάμβαναν οι επιβάτες των Κονκόρντ κατά τη διάρκεια των πτήσεων τους.  

Η γνώμη των ειδικών

Οι περισσότεροι ειδικοί, ωστόσο, εμφανίζονται επιφυλακτικοί, τονίζοντας πως για να μπορέσει να ξαναπετάξει το Κονκόρντ δεν αρκούν μόνο τα χρήματα.

«Το βασικότερο εμπόδιο είναι η άρνηση του κατασκευαστή του της Αirbus (πρώην British Aerospace-Aerospatiale) να υποστηρίξει την επανακατασκευή του», εξηγεί ο δημοσιογράφος και ειδικός στις αερομεταφορές Ντέιβιντ Καμίνσκι Μόροου από την ιστοσελίδα Flightglobal.com, προσδιορίζοντας ότι «το Κονκόρντ είναι ένα υπερβολικά σύνθετο υπερηχητικό αεροσκάφος και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Βρετανίας δεν πρόκειται να εμπιστευτεί την ασφαλή συντήρηση της ατράκτου και των συστημάτων του σε μια ομάδα από λάτρεις του συγκεκριμένου αεροπλάνου, ανεξάρτητα από το πάθος τους, δίχως την απαραίτητη τεχνική υποστήριξη».

Λαμβάνοντας επίσης υπόψη ότι κατά το παρελθόν και οι Βρετανικές Αερογραμμές αναζήτησαν τρόπους για να κρατήσουν τουλάχιστον ένα Κονκόρντ στους ουρανούς αλλά σύντομα εγκατέλειψαν την προσπάθεια εξαιτίας του εξαιρετικά υψηλού κόστους, τότε καθίσταται σαφές ότι το φιλόδοξο σχέδιο των μελών του Concorde Club είναι πολύ πιθανό να μην ευοδωθεί.

Δεν έχουν, όμως, όλοι την ίδια άποψη. Ο Τζόναθαν Γκλάνσι, για παράδειγμα, συγγραφέας του βιβλίου «Κονκόρντ: η άνοδος και η πτώση του επιβατικού  υπερηχητικού αεροσκάφος» πιστεύει ότι τα μέλη του Concorde Club θα καταφέρουν να πετύχουν το στόχο τους. «Είναι πολλοί οι άνθρωποι που αποζητούν το Κονκόρντ. Θα μπορούσε σίγουρα να πετάξει ξανά δεδομένου ότι υπάρχει και η χρηματοδότηση και η τεχνική υποστήριξη ενώ από τεχνική άποψη δεν υπάρχει τίποτα που να μην μπορεί να αντιμετωπίσει μια ομάδα ειδικών και παθιασμένων μηχανικών», υποστηρίζει ο βρετανός συγγραφέας.    


tovima.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

ΑΡΤΑ: Βρέθηκε νεκρός ο Κώστας Μάης