Επελέγη ο αγωγός TAP. Ποια τα οφέλη για την Ελλάδα


Στις 10 το πρωί ενημερώθηκε ο Πρωθυπουργός από τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ για την πορεία που έχει η υπόθεση με τον αγωγό που θα μεταφέρει το αζέρικο αέριο προς την Ευρώπη.


Κατά τη συνάντηση με τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας Sah Deniz 2, στο Μέγαρο Μαξίμου, ο Α. Σαμαράς  ενημερώθηκε πως επελέγη τελικά ο αγωγός ΤΑΡ για τη μεταφορά του αερίου στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου TAP, που θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το κοίτασμα Sah Deniz 2 του Αζερμπαιτζάν μέσω Ελλάδας και Αλβανίας προς την Ευρώπη, έχει «κλειδώσει» και το μόνο που απομένει είναι η ανακοίνωση της οριστικής απόφασης.

Κορυφαία στελέχη, εκπρόσωποι της Κοινοπραξίας εκμετάλλευσης του Sah Deniz 2 ενημέρωσαν σήμερα τον πρωθυπουργό κ. Α. Σαμαρά και την ηγεσία του ΥΠΕΚΑ σχετικά με τη διαδικασία.

Στην Κοινοπραξία μετέχουν η βρετανική BP και η νορβηγική Statoil με ποσοστά από 25,5 % καθώς και οι SOCAR (Αζερμπαϊτζάν, 10%) Total (Γαλλία, 10%) LukAgip (ιταλική Eni και ρωσική LUKoil, 10%) ΝIOC (Ιράν, 10%) και TPAO (Τουρκία, 9%).

Το απόγευμα, άλλωστε ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, ο υφυπουργός Ενέργειας Μάκης Παπαγεωργίου από πλευράς της ελληνικής κυβέρνησης και ο managing director Kjetil Tungland από πλευράς ΤΑΡ θα υπογράψουν την Συμφωνία Φιλοξενούσας Χώρας για τον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ.

Παράλληλα, σήμερα θα ενημερωθούν οι κυβερνήσεις και των άλλων δύο εμπλεκομένων χωρών (Ιταλία, Αλβανία) από εκπροσώπους της κοινοπραξίας, ενώ οι επίσημες ανακοινώσεις, θα γίνουν την Παρασκευή.

Εν τω μεταξύ, σειρά πλεονεκτημάτων για την Ελλάδα εφόσον επικρατήσει το πρότζεκτ του αγωγού ΤΑΡ καταγράφει έκθεση του υπουργείου Εξωτερικών. Σύμφωνα με την έκθεση τα οφέλη από την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ για την Ελλάδα κωδικοποιούνται ως εξής:

1.Γεωστρατηγική σημασία
Η ολοκλήρωση του αγωγού TAP θα είναι μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν γίνει ποτέ στην χώρα μας και θα σηματοδοτήσει την δυναμική επανατοποθέτηση της Ελλάδας στο γεωστρατηγικό περιβάλλον και στον ενεργειακό χάρτη της περιοχής.

2.Αύξηση πολιτικής βαρύτητας
Η ύπαρξη του αγωγού προβάλλει θετικά πολιτικά μηνύματα τόσο στην περιοχή όσο και στην Ευρώπη για τη βαρύτητα της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή της. Επίσης, ενισχύει την ταυτότητά της ως παράγοντα σταθερότητας. Η Ελλάδα, συμμετέχοντας στον Νότιο Διάδρομο Αερίου, είναι παρούσα στις εξελίξεις που αφορούν την εκμετάλλευση των μεγάλων κοιτασμάτων φυσικού αερίου της Κασπίας.

3.H Ελλάδα καθίσταται ενεργειακός κόμβος και άξονας στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης
Πέραν της μεταφοράς τράνζιτ αερίου προς την δυτική Ευρώπη θα υπάρχει η δυνατότητα διανομής ποσοτήτων στα Βαλκάνια μέσω διασυνδετηρίων αγωγών. Η αγορά της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας θα μπορεί να τροφοδοτείται μέσω του σχεδιαζόμενου αγωγού IGB και τα Δυτικά Βαλκάνια μέσω του σχεδιαζόμενου αγωγού Ιονίου Αδριατικής (Ionian Adriatic Pipeline—IAP).

4.Διαφοροποίηση πηγών φυσικού αερίου για την ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά
H δυνατότητα προμήθειας της ελληνικής αγοράς με φυσικό αέριο μέσω του αγωγού TAP σημαίνει μία πρόσθετη πηγή, άρα αύξηση των επιλογών και της διαπραγματευτικής δύναμης της χώρας μας έναντι των προμηθευτών της. Συνεπώς, ενισχύεται η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας μας και της ευρωπαϊκής αγοράς.

5.Σημαντική άμεση ξένη επένδυση
Ο TAP αποτελεί άμεση ξένη επένδυση στην Ελλάδα ύψους 1,5 δισ. ευρώ.

6.Αύξηση απασχόλησης
Δημιουργία 2.000 άμεσων και 10.000 έμμεσων νέων θέσεων εργασίας.

7.Πολλαπλασιαστικά οφέλη στην ελληνική οικονομία
Η κατασκευή και λειτουργία του έργου θα απαιτήσει την προμήθεια πλειάδας προϊόντων και υπηρεσιών από ελληνικές εταιρείες.

8.Επενδυτική εμπιστοσύνη
Η ολοκλήρωση του έργου δείχνει την εμπιστοσύνη της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας στη δυναμική και την προοπτική της ελληνικής οικονομίας.
madata.gr/
Real.gr

Σχόλια

  1. Ας ελπίσουμε ότι δε θα προτάξουν τα στήθη τους κάποιοι "ευαίσθητοι" οικολόγοι του "γλυκού νερού" για να ματαιώσουν το έργο. "Μαστροχαλαστήδες" έχει πολλούς ο τόπος μας και μάλιστα όλοι τους βρίσκονται ανάμεσα σ' εκείνους που κόπτονται για ανάπτυξη, χωρίς να μας λένε πώς επιτυγχάνεται πρόοδος και ανάπτυξη χωρίς έργα υποδομής και χωρίς να βρίσκουν οι νέοι εργασία. Στις αρχές της δεκαετίας του 1950 εμείς οι Τζουμερκιώτες μακαρίζαμε τους κατοίκους της Φιλιππιάδος και των γύρω χωριών, γιατί είχαν την τύχη να γίνεται στην περιοχή τους το Υ/Η έργο του Λούρου. Μακάρι να γινόταν από τότε ένα τέτοιο έργο και στο τζουμερκιώτικο τμήμα του Αράχθου. Ίσως η περιοχή μας να είχε καλύτερη μοίρα. (Χ.Α.Π).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τρελαθήκατε όλοι; ή στραβωθήκατε;
    Τι καλό θα είναι για την Ελλάδα από ένα αγωγό που θα περνάει μέσα από τη τουρκία; Και θα αναβαθμίσει και θα κάνει, μπλα-μπλα, δυναμική ανατοποθέτηση, μπλα-μπλα-, στραβάρα.

    η στραβομάρα που δεν βλέπει τη κατοχή, βλέπει τουρκική σημαία και συναγλείφεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εμμένω στην αρχική μου άποψη, η οποία εμπεριέχει και την απάντηση στην "έντσαση" του κ. Κωνσταντά Χατζηκωσταράτσου. Ο χρόνος θα δείξει. Πάντως, δεν τα βλέπω ούτε όλα στραβά ούτε όλα ίσια και δεν απαντώ " ούτε σε όλα ναι" ούτε "σε όλα όχι".
    Τέλος, αντιπαρέρχομαι την εριστική διάθεση του ενισταμένου. Υπάρχουν και ηπιοτερες και ευγενέστερες λέξεις για να εκφράζει κανείς τη διαφωνία του, αρκεί να σκέπτεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

ΑΡΤΑ: Βρέθηκε νεκρός ο Κώστας Μάης