Πανελλαδικές:Η πρώτη των πρώτων απ’ την Άρτα!


Αναζητήσαμε, όπως συνηθίζεται, τους πρώτους των πρώτων, ανά την Ελλάδα και σ’ όλες τις εφημερίδες, αλλά και ηλεκτρονικές ανάλογες και είδαμε ως πρώτους των πρώτων υποψηφίους και υποψήφιος που η μεγαλύτερη συγκομιδή μορίων έφτανε μέχρι τις 19.111, τις 19.177, τις 19,042, αλλά και 18.894…



Για να έρθει η τοπική υπερηφάνεια… Μακράν πιο μπροστά στην συγκομιδή μορίων η Ελίνα Σιλιόγκα, με τον φοβερό αριθμό 19.535!Δέκα εννιά χιλιάδες πεντακόσια τριάντα πέντε μόρια. Ακριβώς όπως το διαβάζετε. Αυτό είναι το ρεκόρ της Ελίνας Σιλιόγκα, που καθιστά όλη τη Άρτα, υπερήφανη κι εμάς εδώ στην “Γ” ακόμη περισσότερο, μιας και η φιλία μας, με τον πατέρα της είναι γνωστή και ουσιαστική…

Στα γραφεία της “Γ” λοιπόν, Σάββατο πρωί – πρωί… κουβαλήσαμε την πρώτη των πρώτων Ελίνα Σιλίόγκα, όχι για μια συζήτηση, κατά τα καθιερωμένα, περί το διάβασμα και άλλα τέτοια. Θα δούμε… Ίσως χωρίς πρόγραμμα…

elinasiliogkaarta (2)

•Ελίνα συγχαρητήρια… Μεγάλη η επιτυχία σου… Ποιά ήταν η πρώτη αντίδρασή σου;

Η πρώτη μου αντίδραση, ήταν ο μεγάλος ενθουσιασμός και η χαρά για το αποτέλεσμα, γιατί αν και πίστευα πως θα πάω αρκετά καλά, σε γενικές γραμμές, μέχρι να δεις τους βαθμούς, δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για τίποτα… Το άγχος και την πίεση, διαδέχτηκε η ανακούφιση και η ικανοποίηση για την προσπάθειά μου… Δεν ήταν μόνο η δική μου αγωνία, που έφυγε, αλλά και της οικογένειάς μου, με την οποία ήταν ο πρώτος αποδέκτης αυτής της χαράς… Ακολούθησαν τηλεφωνήματα συμμαθητών και φίλων, ανταλλαγή συγχαρητηρίων και φυσικά ξεκούραση και διασκέδαση…

•Να γυρίσουμε λίγο πίσω… Στο σχολείο ήσουν, αυτό που οι συμμαθητές λένε “σπασικλάκι”;

Η αλήθεια είναι ότι προσπαθούσα πάντα, να κάνω το καλύτερο που μπορούσα και αυτό που θεωρούσα σωστό και πιστεύω πως αυτό το εκτιμούσαν και οι συμμαθητές μου και οι φίλοι μου. Τα μαθήματα και στο σχολείο ήταν μια βασική προτεραιότητα, καθ’ όλη την διάρκεια της μαθητικής μου πορείας, αλλά δεν ήταν η μόνη… Προσπαθούσα να έχω κι΄άλλα ενδιαφέροντα, που ξεπερνούσαν τα όρια του σχολείου, όπως και τα περισσότερα παιδιά πιστεύω. Ασχολούμαι με την μουσική, τον χορό, το τένις, τα οποία βέβαια αυτή την χρονιά, τα είχα βάλει στην άκρη, προκειμένου να αφοσιωθώ στην προετοιμασία για τις εξετάσεις. Όταν θέτεις έναν υψηλό στόχο, είναι φυσικό να κάνεις ότι καλύτερο μπορείς, προκειμένου ν’ ανταποκριθείς σ’ αυτό, χωρίς αυτό να σημαίνει, ότι είσαι αποκλειστικά προσκολλημένος σ’ αυτό… Το σημαντικό πιστεύω, στο τέλος αυτής της διαδικασίας, είναι να νοιώθεις ικανοποιημένος με τον εαυτό σου.

•Φροντιστήριο, είχαμε;

Ναι. Πέρα από το σχολείο, το οποίο θεωρώ πως παίζει σημαντικό ρόλο, όχι μόνο για την προετοιμασία των εξετάσεων, αλλά και για όλη την μαθησιακή πορεία, το ιδιαιτερα υψηλό επίπεδο των εξετάσεων, έχει δημιουργήσει την ανάγκη για μια περαιτέρω βοήθεια και καθοδήγηση. Φυσικά το φροντιστήριο δεν μπορεί να υποκαταστήσει το σχολείο αλλά σε ένα σύστημα εν γένει απαιτητικό φαντάζει για πολλούς γονείς μία αναγκαία επιλογή. Προσωπικά πιστεύω ότι και στο σχολείο μπορεί να γίνει πολλή καλή δουλειά από τουσ καθηγητές αλλά αυτή η αναντιστοιχία, δυστυχώς, παροχών και απαιτήσεων δημιουργεί ένα είδος ανασφάλειες, την οποία ” συνηθίζεται” να καλύπτει το φροντιστήριο.

•Θα πρέπει να επιμείνω στα καθιερωμένα… Ποια είναι η “συνταγή” της επιτυχίας;

Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ” συνταγή” της επιτυχίας. Κάθε άτομο είναι ξεχωριστό, αφομοιώνει με διαφορετικό τρόπο πράγματα, προσαρμόζεται με διαφορετικό τρόπο στις αντίστοιχες συνθήκες και ανταποκρίνεται ανάλογα, στις εκάστοτε ανάγκες. Ένα βασικό συστατικό βέβαια θεωρώ πως είναι το διάβασμα. Όχι το εξαντλητικό και υπερβολικό διάβασμα, αλλά το διάβασμα που χρειάζεται ο καθένας για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες του. Σημαντικό ρόλο για μένα έπαιξε η οικογένειά μου που παρείχε ό,τι καλύτερο μπορούσε σε αυτήν μου την προσπάθεια, αλλά και η βοήθεια, η στήριξη, και η καθοδήγηση των δασκάλων και των καθηγητών μου, οχι μονο την τελευταία χρόνια, αλλά σε όλη τη σχολική πορεία, καθώς το οικοδόμημα της επιτυχίας πρέπει να βασίζεται σε γερά θεμέλια για να φτάσει σε υψηλό επίπεδο. Βέβαια εξισου σημαντική είναι η ψυχραιμία, η επιμονή και η υπομονή, καθώς η διαδικασία των εξετάσεων είναι ιδιαίτερα απαιτητική και ψυχοφθόρος για ολα τα παιδιά που συμμετέχουν σε αυτή. Τίποτα βέβαια δεν τελειώνει με τις πανελλήνιες, μόνο αρχίζει. Ακόμα και η διέλευση απο τη διαδικασία των εξετάσεων συνιστά μία επιτυχία.

•Και πάμε στην Ιατρική Αθηνών… Οικογενειακή επιλογή ή…

Το δεύτερο μέρος της διάζευξης σίγουρα. Σαφώς η επαφή με την ιατρική μέσω του πατέρα μου υπήρξε σημαντική, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν ειχα σκεφτεί ποτέ κάτι άλλο με το οποίο μπορούσα να ασχοληθώ. Μου άρεσε ιδιαίτερα η βιολογία η οποία συνδέεται άμεσα με την ιατρική και η αλήθεια είναι ότι οι δυνατότητες αυτού του κλάδου είναι πολλές. Όσο για την Αθήνα … επίσης είναι δική μου επιλογή. Το σημαντικό για μένα ειναι, βέβαια, πρώτα η πρόσβαση στη σχολή, κι έπειτα στην πόλη.

•Σκέφτηκες, πως η μεγάλη επιτυχία, λόγω της κατάστασης που επικρατεί στην χώρα μας, μπορεί να είναι κατά έναν τρόπο και το… διαβατήριο για το εξωτερικό;

Σαφώς , είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα, και οι δυσκολίες που υφίστανται σήμερα στο χώρο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και εργασίας καθιστούν αυτό το επιχείρημα ακόμα πιο ισχυρό. Η επιλογή του εξωτερικού είναι πάντα στο μυαλό μου, αλλά προσωπικά θα ήθελα να σπουδάσω προπτυχιακά στην Ελλάδα.

•Πως βλέπεις την κατάσταση στον χώρο της παιδείας σήμερα;

Όσον αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση πιστεύω πως τα πράγματα δεν είναι τα καλύτερα δυνατά. Όλες αυτές οι αλλαγές που υφίσταται το εκπαιδευτικό σύστημα εισαγωγής δημιουργεί ένα συνεχές άγχος στους μαθητές και υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης παιδείας. Το Λύκειο πλέον έχει καταστεί προθάλαμος του πανεπιστημίου, ενώ οι συνεχείς εξετάσεις δεν ευνοούν ουσιαστικά το στόχο του σχολείου που είναι η ευρεία καλλιέργεια. Απαιτείται μια πιο οργανωμένη και ουσιαστική αλλαγή από την αρχή της εκπαιδευτικής κλίμακας η οποία δεν θα εξαντλείται μόνο στον τρόπο πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση. Η ολοένα και αυξανόμενη εκροή φοιτητών στο εξωτερικό νομίζω ότι εντείνει την εικόνα του προβλήματος. Σχετικά βέβαια και με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, πιστεύω πως επίσης χρειάζονται βελτιώσεις, αλλά ευελπιστώ να αποκτήσω μια πληρέστερη άποψη μέσα από μια μελλοντική προσωπική εμπειρία σε αυτήν.

•Γενικότερα την κατάσταση στην πατρίδα μας;

Η αναταραχές στην παιδεία πιστεύω πως αντανακλούν και τις αναταραχές που υπάρχουν στη χώρα μας, όχι μόνο σε εκπαιδευτικό αλλα και σε γενικότερο επίπεδο. Η Ελλάδα αυτήν τη στιγμή διανύει μία περίοδο κρίσης, ευθύνη για την οποία πιστεύω φέρουμε όλοι μας. Βέβαια σαν χώρα έχουμε πολλές δυνατότητες τις οποίες αν τις αξιοποιήσουμε με κατάλληλο σχεδιασμό, συνέπεια και υπευθυνότητα ίσως μπορέσουμε να βελτιώσουμε τα πράγματα για όλους τους ανθρώπους που έχουν πληγεί από αυτήν την κατάσταση.

•Να πούμε και για την Άρτα…

Η Άρτα αποτελεί μια πόλη μικρογραφία της κατάστασης που επικρατεί στην Ελλάδα, τόσο με αρνητικά στοιχεία αλλά και με πολλά θετικά. Η πλούσια πολιτιστική της παράδοση και τα γεωγραφικά της πλεονεκτήματα την καθιστούν μια αξιόλογη πόλη στον ελλαδικό χάρτη. Βέβαια δεν μπορεί ακόμη να παρέχει τις δυνατότητες και τις υπηρεσίες μιας μεγαλύτερης πόλης, αλλά προσωπικά ως κάτοικος αυτής πιστεύω ότι αποτελεί έναν καλό τόπο τόσο για την εφηβική ζωή όσο και για τη δημιουργία υγιών ανθρώπινων σχέσεων. Φυσικά χρειάζονται να γίνουν πολλά για τη βελτίωση του επιπέδου ζωής, αλλά θέλω να πιστεύω, κρίνοντας από τα παιδιά της ηλικίας μου και τους συμμαθητές μου ότι θα μπορέσουμε να συνεισφέρουμε κι εμείς σημαντικά στην προσπάθεια αυτή.

ΚΕΙΜΕΝΟ: Κώστας Γκέτσης
ΦΩΤΟ: Δ. ΠΑΠΑΡΟΥΝΗΣ
ΠΗΓΗ: gnomiartas.gr



Σχόλια

  1. Συγχαρητήρια. Καλή δύναμη για τις σπουδές της

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. http://www.parapolitika.gr/article/365629/ayti-einai-i-kritikopoyla-poy-sarose-stis-panelladikes-exetaseis-deite-toys-vathmoys?ref=yfp

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

Στυγνός εκληματίας ο χθεσινός ληστής στην Άρτα, σύμφωνα με τον Αστυνομικό Διευθυντή κ. Γιώργο Ντοκομέ