Αυτά τα ελληνικά προϊόντα «πουλάνε» στην Ιαπωνία


ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗΣ 

Αναλυτικά στοιχεία για την παρουσία και τις προοπτικές επέκτασης των Ελλήνων εξαγωγέων στην «χώρα του ανατέλλοντος ηλίου» περιλάμβάνει ο νέος Οδηγός για το Επιχειρείν στην Ιαπωνία» που εξέδωσε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας της Ελλάδας στο Τόκυο. 



Σημειώνεται παράλληλα η αυξημένη δυναμική των ελληνικών προϊόντων λόγω της επερχόμενης Ολυμπιάδας του 2020 στο Τόκιο, που θα φέρει στο προσκήνιο τον αρχαίο και νεότερο ελληνικό πολιτισμό.

Αυτό θα δημιουργήσει ευκαιρίες προβολής και ανάπτυξης συνεργασιών καθώς και διεύρυνσης του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα.

Αγροτικά προϊόντα, τρόφιμα, ποτά

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα αγροτικά προϊόντα, τα τρόφιμα και τα ποτά, στα οποία παρουσιάζονται αυξημένες ευκαιρίες επιχειρηματικής δραστηριοποίησης λόγω της σταθερά φθίνουσας πορείας της αγροτικής παραγωγής στην Ιαπωνία.

Οπως αναφέρεται, σήμερα το 60% των αναγκών σε τρόφιμα ή πρώτες ύλες τροφίμων καλύπτεται από εισαγωγές. Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω της διαρκούς γήρανσης του πληθυσμού και μείωσης του ενεργού αγροτικού πληθυσμού.

Η αγορά τροφίμων της Ιαπωνίας αποτελεί την 2η σημαντικότερη παγκοσμίως. Τα τρόφιμα αποτελούν την τρίτη σημαντικότερη κατηγορία εισαγομένων προϊόντων στην Ιαπωνία (ως προς την αξία).

Αναλυτικά, θετικές προοπτικές εισόδου στην ιαπωνική αγορά παρουσιάζουν τα εξής προϊόντα:
  • ελαιόλαδο, βρώσιμες ελιές
  • ειδικές κατηγορίες προϊόντων, όπως μαστίχα Χίου, κρόκος Κοζάνης και αυγοτάραχο Μεσολογγίου
  • μέλι
  • γαλακτοκομικά
  • κονσερβοποιημένα τρόφιμα (ροδάκινα, κ.λ.π.)
  • κατεψυγμένα λαχανικά (καλαμπόκι, αρακάς, φασολάκια, κλπ)
  • έτοιμα προς κατανάλωση γεύματα και μικρο-γεύματα (σνακ)
  • βιολογικά προϊόντα των ανωτέρω κατηγοριών
Μεγάλες προοπτικές για τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας

Η Ιαπωνία είναι η δεύτερη, μετά τις Η.Π.Α. αγορά καλλυντικών παγκοσμίως, με ετήσιες εισαγωγές που ξεπερνούν σε αξία το 1,2 δισ. ευρώ. Ελληνικά ποιοτικά καλλυντικά, μπορούν να γνωρίσουν επιτυχία στην σχετική ιαπωνική αγορά.

Παρουσία διαθέτουν ήδη η εταιρεία ΚΟΡΡΕΣ μέσω του εντόπιου διανομέα "Fits Corporation KK" και η εταιρεία Apivita μέσω θυγατρικής της εταιρείας διανομών και δικτύου 10 καταστημάτων.

Είδη πολυτελείας

Οι ιάπωνες καταναλωτές απαιτούν ποιότητα και δαπανούν μεγαλύτερο ποσοστό του διαθεσίμου εισοδήματός τους για καταναλωτικά αγαθά από ό,τι συμβαίνει σε άλλες ανεπτυγμένες αγορές. Εταιρείες που έχουν ιστορία, επωμίζονται το βάρος μίας κληρονομιάς, έχουν μία ιστορία να διηγηθούν και στηρίζονται στην αυθεντικότητα και την πρωτοτυπία των προϊόντων τους ή των εμπορικών σημάτων τους αντιμετωπίζονται με ευμένεια. Η ιαπωνική αγορά είναι άκρως ανταγωνιστική αγορά.

Οι ελληνικές εταιρείες πρέπει να προσαρμόσουν τα προϊόντα σας για να ταιριάζουν με τις τοπικές συνήθειες ή γεύσεις. Εταιρείες που θα επιχειρήσουν να προσεγγίσουν τους ιάπωνες αγοραστές με υπεροψία, ασχέτως του αν αυτή είναι βάσιμη, θα αντιμετωπίσουν περισσότερες δυσκολίες σε σύγκριση με εκείνες που θα υιοθετήσουν μία στρατηγική σταδιακής προσέγγισης και προσαρμογής στις τοπικές συνθήκες με ευγένεια, επιμονή και συνέπεια.

Κοινωνία που γηράσκει

Η Ιαπωνία αποτελεί μία από τις ταχύτερα γηράσκουσες κοινωνίες παγκοσμίως. Υπολογίζεται ότι 2055 τουλάχιστον το 40% του πληθυσμού θα έχει ηλικία άνω των 65 ετών, εν συγκρίσει με το 23% το 2010. Αυτή η εξέλιξη δημιουργεί ευκαιρίες σε διάφορους κλάδους, όπως:
  • Προϊόντα αντιγήρανσης
  • Φάρμακα και παραφαρμακευτικά προϊόντα
  • Ιατρικός εξοπλισμός
  • Παροχή υπηρεσιών υγείας
Δομικά υλικά - Μάρμαρο

Τα σύγχρονα κτήρια είναι υψηλών απαιτήσεων και αισθητικής με αποτέλεσμα να υπάρχουν θετικές προοπτικές για συγκεκριμένους υποκλάδους, όπως αλουμίνιο, μάρμαρο, προϊόντα πέτρας, κ.λ.π. Στα σύγχρονα ιαπωνικά κτήρια γίνεται ευρεία χρήση τέτοιων υλικών, τα οποία είναι ιδιαιτέρως προσφιλή. Ιδίως ως προς το αλουμίνιο, δυνατότητες υπάρχουν, επίσης, σε ό,τι αφορά την εξαγωγή του σε ημικατεργασμένη μορφή για την αυτοκινητοβιομηχανία και για άλλες βιομηχανικές χρήσεις. Ιδίως ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων Τόκυο - 2020, παρουσιάζονται ευκαιρίες λόγω των κατασκευαστικών έργων που απαιτούνται.

Γούνες

Υπάρχουν πολύ θετικές προοπτικές δεδομένου του εισοδηματικού επιπέδου, την χαμηλή μέση χειμερινή θερμοκρασία και το χαμηλό επίπεδο αντιδράσεων στα προϊόντα γουνοποιίας.
Κόσμημα

Η ιαπωνική αγορά επιζητά προϊόντα υψηλής αισθητικής και αντίστοιχης ποιότητας και κόστους. Ιδιαίτερες προοπτικές έχει το κόσμημα (παραδοσιακό και σύγχρονο). Η εταιρεία Folli-Follie" διαθέτει περισσότερα από 80 σημεία πώλησης.

Τάση για τεχνολογίες φιλικές προς το περιβάλλον

Το σύνολο των ενεργειακών αναγκών της χώρας είναι εισαγόμενο, ιδίως μετά τον καταστροφικό σεισμό, το τσουνάμι και το πυρηνικό δυστύχημα της Fukushima (Μάρτιος 2011) που οδήγησε στην παύση λειτουργίας του συνόλου των σταθμών πυρηνικής ενεργείας. Αυτό το γεγονός επιτάχυνε την στροφή της χώρας προς τεχνολογίες μεγαλύτερης ενεεργειακής απόδοσης και φιλικότερες προς το περιβάλλον.

Η διασφάλιση των ενεργειακών αναγκών της χώρας αποτελεί υψηλή προτεραιότητα της κυβερνητικής πολιτικής. Κατά συνέπεια, η παραγωγή ενεργείας με χαμηλούς ρύπους και η εξοικονόμηση ενεργείας με χρήση έξυπνων τεχνολογιών παρουσιάζουν ιδιαίτερες δυνατότητες.

ethnos.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

ΑΡΤΑ: Βρέθηκε νεκρός ο Κώστας Μάης