Αυτοκινητόπτερα, ελικοπλάνα και αεροβολίδες!


Μια νέα γενιά υβριδικών, επαναστατικής τεχνολογίας και εργονομίας αεροσκαφών ανοίγει νέους δρόμους στη μετακίνηση από αέρος

Η αμερικανική εταιρεία Krossblade Aerospace Systems παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες τα σχέδια ενός νέου επαναστατικού αεροσκάφους που κατασκευάζει. Το SkyPower, όπως ονομάζεται το σκάφος, συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ελικοπτέρου και αεροπλάνου. 
 
 
Απογειώνεται και προσγειώνεται κάθετα όπως τα ελικόπτερα αλλά κινείται εν πτήσει όπως ένα αεροπλάνο. 
 
Επιπλέον τα φτερά αλλά και η ουρά του σκάφους μπορούν να «αποσυρθούν» εν ώρα πτήσης ώστε να μπορεί να ταξιδεύει σε μεγαλύτερες αποστάσεις από εκείνες που θα κάλυπτε σε πλήρη διάταξη. Το SkyPower είναι ένας νέος κρίκος στην αλυσίδα διαφόρων επαναστατικού σχεδιασμού και εργονομίας αεροσκαφών που αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια. Ας δούμε ορισμένους από τους πιο ενδιαφέροντες εκπροσώπους αυτής της γενιάς.

Το αυτοκινητόπτερο

Ομάδα σχεδιαστών και μηχανικών από διάφορες χώρες της Ευρώπης εργάζεται επάνω στην κατασκευή ενός νέου επαναστατικού τύπου οχήματος που μπορεί να κινείται στο έδαφος ως αυτοκίνητο αλλά και στον αέρα. Τα οχήματα αυτά έχουν λάβει την ονομασία PAL-V (Personal Air and Land Vehicles). Το πρώτο εξ αυτών παρουσιάστηκε και είναι ένα αεροδυναμικό σπορ αυτοκίνητο που μετατρέπεται σε ελικόπτερο!

Η εταιρεία PAL-V που εδρεύει στην Ολλανδία έχει αναλάβει τον συντονισμό της κατασκευής των νέων οχημάτων - έχει ήδη παρουσιάσει το πρώτο εξ αυτών το οποίο έλαβε την ονομασία PAL-V1. Το όχημα είναι διθέσιο και έχει τρεις τροχούς. Μπορεί να μεταφέρει φορτίο βάρους 230 κιλών (εκτός του βάρους των επιβατών).

Ως αυτοκίνητο μπορεί να επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε οκτώ δευτερόλεπτα ενώ μπορεί να πιάνει ταχύτητες που αγγίζουν τα 200 χλμ./ώρα. Εξοικονομεί ένα λίτρο καυσίμου ανά 12 χλμ. και με γεμάτο ρεζερβουάρ μπορεί να κινηθεί για περίπου 1.000 χιλιόμετρα. Στον αέρα η μέγιστη ταχύτητά του είναι η ίδια με αυτήν στο έδαφος αλλά καταναλώνει διπλάσια ποσότητα καυσίμων.

Χρειάζεται έναν διάδρομο 165 μέτρων για να απογειωθεί και μόλις 30 μέτρα για να προσγειωθεί. Η μετατροπή του από αυτοκίνητο σε ελικόπτερο απαιτεί περίπου 10 λεπτά. Οπως έγινε γνωστό, η NASA θα μπει στον ανταγωνισμό και οι μηχανικοί της έχουν ήδη ξεκινήσει να σχεδιάζουν έναν «ανταγωνιστή».

To αθόρυβο αεροπλάνο

Εχουν ξεκινήσει δοκιμαστικές πτήσεις του πειραματικού αεροσκάφους BWB X-48C της NASA. Το σκάφος είναι σχεδιασμένο με μια επαναστατική μέθοδο που υπόσχεται δραστική μείωση του θορύβου αλλά και οικονομία καυσίμων, γεγονός που εκτός των άλλων θα έχει ευεργετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Το σκάφος σχεδιάστηκε στα πρότυπα της τεχνολογίας που είναι γνωστή ως ενιαία πτέρυγα - άτρακτος (Blended Wing Body). Με αυτή την τεχνολογία το αεροσκάφος λειτουργεί στο σύνολό του ως υπεραντωτικό σώμα, δηλαδή ως μια μεγάλη πτέρυγα που παράγει άντωση. Η άντωση είναι μια δύναμη που παράγεται από τα φτερά και υπερνικά το βάρος του αεροπλάνου.

Τα περισσότερα φτερά των αεροσκαφών έχουν συγκεκριμένο σχήμα και κινούνται με μικρή κλίση έτσι ώστε ο αέρας να κινείται γρηγορότερα στο επάνω μέρος τους παρά στο κάτω. Ο αέρας που κινείται γρήγορα ασκεί λιγότερη πίεση από τον αέρα που κινείται πιο αργά, και έτσι η πίεση πάνω από το φτερό είναι μειωμένη. Αυτή η διαφορά πίεσης προκαλεί την άντωση.

Το BWB X-48C αποτελεί συνεργασία της NASA, της Boeing και της Cranfield Aerospace και είναι μέρος του Προγράμματος Περιβαλλοντικά Υπεύθυνης Αεροπλοΐας της NASA. Το σκάφος έχει επιπεδοποιημένο σκελετό χωρίς ουρά, ενώ οι δεξαμενές καυσίμων είναι τοποθετημένες στο πίσω μέρος και στην επάνω πλευρά του. Τον τελευταίο χρόνο έχουν γίνει αρκετές δοκιμαστικές πτήσεις του.

Η τελευταία όμως που έγινε την περασμένη εβδομάδα ήταν η πιο σημαντική. Το BWB X-48C εκτέλεσε όλες τις φάσεις της πτήσης χωρίς προβλήματα. Ο σχεδιασμός αυτός βοηθά στο να περιορίζεται σημαντικά ο θόρυβος ενώ παράλληλα προσφέρει οικονομία καυσίμων. 
 
Σύμφωνα με τους ειδικούς, αν οι δοκιμές της συγκεκριμένης τεχνολογίας ολοκληρωθούν με επιτυχία, σε περίπου 20 χρόνια θα πετάνε τα πρώτα επιβατικά και εμπορικά αεροσκάφη.
Αθήνα - Λονδίνο σε 7 λεπτά!

Εχουν ξεκινήσει δοκιμαστικές πτήσεις του Falcon HTV-2, ενός πειραματικού μη επανδρωμένου σκάφους που μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 20 φορές μεγαλύτερη από αυτήν του ήχου. Με τέτοιες ταχύτητες το σκάφος θα μπορεί να καλύψει μεγάλες αποστάσεις σε ελάχιστο χρόνο. Θα μπορεί να ταξιδέψει από την Αθήνα στο Λονδίνο σε περίπου 7 λεπτά! 
 
Το σκάφος έχει αναπτύξει η Υπηρεσία Προηγμένων Αμυντικών Ερευνητικών Προγραμμάτων του αμερικανικού Πενταγώνου και στις αρχικές δοκιμές παρουσίασε σημαντικά τεχνικά προβλήματα τα οποία οι μηχανικοί της Υπηρεσίας πιστεύουν ότι έχουν πλέον διορθώσει. 
 
Το Falcon HTV-2 θα τοποθετείται σε έναν πύραυλο που θα το οδηγεί στο Διάστημα και από εκεί θα ξεκινά την πτήση του αναπτύσσοντας ταχύτητες που θα ξεπερνούν τα 20.000 χλμ./ώρα (Mach 22). 
 
Ενα υπερηχητικό σκάφος MiG-25 αναπτύσσει ταχύτητες 2,3 Mach, περίπου 2.500 χλμ./ώρα, δηλαδή το Falcon HTV-2 είναι 10 φορές ταχύτερο. Το σκάφος έχει μήκος 4 μέτρα και είναι κατασκευασμένο από νέα υλικά που αναπτύχθηκαν στο εργαστήριο. Τα υλικά αυτά τού επιτρέπουν να αντέχει στις θερμοκρασίες των 800 βαθμών Κελσίου τις οποίες θα αντιμετωπίζει όταν εισέρχεται στην ατμόσφαιρα. 
 
Μπορεί να μεταφέρει φορτίο και οπλισμό βάρους περίπου 450 κιλών ενώ θα μπορεί να μεταφέρει ακόμη και πυρηνική βόμβα. Οι επιτελείς του Πενταγώνου αναμένουν με αγωνία τις δοκιμαστικές πτήσεις του σκάφους, αφού, αν στεφθούν με επιτυχία, θα ανοίξει ο δρόμος για τη δημιουργία μιας νέας γενιάς πολεμικών σκαφών με ανάλογα χαρακτηριστικά. 
 
 Λαΐνας Θοδωρής
 tovima.gr
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

Στυγνός εκληματίας ο χθεσινός ληστής στην Άρτα, σύμφωνα με τον Αστυνομικό Διευθυντή κ. Γιώργο Ντοκομέ