Οι καταναλωτές επιμένουν ελληνικά


Πανεπιστημιακή έρευνα 

Τον... πατριωτισμό των Ελλήνων καταναλωτών έχει ξυπνήσει η κρίση με αποτέλεσμα επτά στους δέκα να προτιμούν τα εγχώρια προϊόντα έναντι των εισαγομένων καθώς πιστεύουν ότι με τον τρόπο αυτό στηρίζουν την οικονομία και συμβάλλουν στη μείωση της ανεργίας. 



Η τάση αυτή δυναμώνει χρόνο με τον χρόνο από το 2012 μέχρι το 2014, όπως προκύπτει από έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Πατρών που έγινε σε 1.334 καταναλωτές. Την έρευνα επιμελήθηκαν οι Γιώργος Μπάλτας και Προκόπης Θεοδωρίδης, καθηγητές, αντίστοιχα, των δύο πανεπιστημίων.

Ετσι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης, το 75% των καταναλωτών προτιμά περισσότερο τα ελληνικά προϊόντα, ενώ το 2013 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 67%.
Αλλη μία απάντηση ενδεικτική της αυξανόμενης στροφής προς τα προϊόντα που παράγονται στη χώρα μας είναι στο πόσο καιρό έχουν που αγοράζουν τα εγχώρια αγαθά.

Τα ποσοστά

Το 2014 το 47,7% απάντησε «από την αρχή της κρίσης (2008)», ενώ πέρυσι το ποσοστό ήταν 45,8%. Τον «τελευταίο χρόνο» δήλωσε ότι αγοράζει το 33,3%. Το 2013 την απάντηση αυτή είχε δώσει το 37,2%. Τους τελευταίους έξι μήνες ξεκίνησε να αγοράζει το 10,4% των ερωτηθέντων. Το 2013 την ίδια απάντηση είχε δώσει το 8,9%.

Οι καταναλωτές επιμένουν ελληνικά

Οι καταναλωτές επίσης, όταν βρίσκουν ελληνικά προϊόντα τα προτιμούν από τα εισαγόμενα και μάλιστα το ποσοστό αυτό ανεβαίνει κάθε χρόνο. Το 2014 αυτήν την απάντηση έδωσε το 92,88%, το 2013, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 86,4% και το 2012 ήταν 87,24%.

Αλλο ένα δεδομένο που επιβεβαιώνει τη στροφή είναι και η ανατροπή της άποψης των καταναλωτών για τα ελληνικά προϊόντα σε σχέση με την τιμή.

Το 2014 το 37% απάντησε ότι αυτά είναι φθηνότερα, ενώ ακριβότερα δήλωσε πως είναι το 39%. Αλλά το 2012 το 51% έκρινε ως ακριβότερα τα εγχώρια αγαθά, με το 28% να απαντά ότι είναι φθηνότερα.

Οι Ελληνες πιστεύουν πως προσφέρουν στον τόπο και τους συμπατριώτες τους με την επιλογή των ελληνικών προϊόντων. Ετσι το 90% συμφωνεί με την άποψη πως «αγοράζοντας ελληνικά προϊόντα στηρίζω την ελληνική οικονομία».

Επίσης το 79% εκτιμά ότι με τον τρόπο αυτό βοηθά στη μείωση της ανεργίας.
Οι καταναλωτές με απαντήσεις που δίνουν σε ποσοστά από 78% μέχρι και 89%, ανάλογα με την ερώτηση, διατυπώνουν και τις θέσεις τους αναφορικά με τη δυνατότητα της ελληνικής οικονομίας να παράγει εγχώρια προϊόντα.

Οι θέσεις

Ετσι συμφωνούν κατά πλειοψηφικό ποσοστό με τις ακόλουθες θέσεις:
• «Η Ελλάδα έχει πολλές αναξιοποίητες παραγωγικές δραστηριότητες».
• «Στην έξοδο από την κρίση οδηγεί η ανασυγκρότηση της ελληνικής παραγωγής».
• «Η Ελλάδα θα μπορούσε να έχει αναπτύξει περισσότερο τη βιομηχανία και τη γεωργία».
• «Η Ελλάδα πρέπει να εξάγει περισσότερα προϊόντα και να εισάγει λιγότερα».
• «Μια χώρα με ισχυρή βιομηχανία είναι περισσότερο δυνατή και ανεξάρτητη».
• «Τα αγροτικά προϊόντα είναι ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας».

Επίσης η πλειοψηφία των καταναλωτών ψηφίζει υπέρ των ελληνικών προϊόντα στα θέματα της ασφάλειας και της ποιότητας.
Στο πρώτο κριτήριο το 53% απαντά πως τα ελληνικά είναι ασφαλέστερα σε σχέση με τα ξένα, ενώ το 69% κρίνει ως καλύτερα ποιοτικά τα εγχωρίως παραγόμενα αγαθά.

ΤΟ 98% ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΗ ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ Προτεραιότητα σε 5 κατηγορίες τροφίμων

Πέντε κατηγορίες ελληνικών τροφίμων αγοράζουν κατά προτεραιότητα τα νοικοκυριά, τα οποία απαιτούν σε ποσοστό 98% την αναγραφή της χώρας προέλευσης στα προϊόντα.
Σύμφωνα με την έρευνα των δύο πανεπιστημίων, οι καταναλωτές αγοράζουν ελληνικά:
• Φρέσκα τρόφιμα – μαναβική.
• Γαλακτοκομικά.
• Αρτοσκευάσματα.
• Κρασί.
• Αναψυκτικά, χυμούς και νερά.

Πάντως οι καταναλωτές δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν τα ελληνικά προϊόντα στα ράφια των καταστημάτων. Το 53% απαντά ότι «εύκολα» τα αναγνωρίζει, ενώ το 47% δίνει αρνητική απάντηση.

Επίσης σε παρόμοιο αποτέλεσμα οδηγεί και το επόμενο εύρημα της έρευνας. Το 42% είναι απόλυτα σίγουρο πως το σήμα «ελληνικό προϊόν» δηλώνει την αληθινή του προέλευση. Το 25% διαφωνεί και το 33% κρατά ουδέτερη στάση.

Ενδιαφέρουσες είναι και οι απαντήσεις που δίνουν οι καταναλωτές στην ερώτηση «ποιο είναι το πρώτο ελληνικό προϊόν που τους έρχεται στο μυαλό»: Ιον σοκολάτα, Λουξ αναψυκτικά, Agrino ρύζι, Ολυμπος γάλα, Ζαγόρι νερό, FIX μπίρα, Δωδώνη φέτα, ΜISKO ζυμαρικά, ΔΕΛΤΑ γάλα, Ηπειρος φέτα, Παπαδοπούλου μπισκότα, Μέλισσα ζυμαρικά, Παυλίδης σοκολάτα, Βίκος νερό, Λουμίδης καφές, Κάλλας αλάτι, Pumaro.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΩΝΑΣ
 ethnos.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

ΑΡΤΑ: Βρέθηκε νεκρός ο Κώστας Μάης