Το παιδί μου έχει μαθησιακές δυσκολίες - Πώς μπορώ να το βοηθήσω;


Η Κλεοπάτρα Τσουχνικά, Ψυχολόγος – Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας μας δίνει τις χρήσιμες απαντήσεις!

 Συχνά, οι γονείς μόλις μάθουν ότι το παιδί τους έχει μαθησιακές δυσκολίες αναρωτιούνται αν φταίνε, αν έκαναν οι ίδιοι κάτι που το προκάλεσε ή αν θα μπορούσαν να κάνουν κάτι για να το προλάβουν. Αμέσως μετά έρχονται οι ερωτήσεις σχετικά με τον κοινωνικό περίγυρο. «Τι θα πω στους γύρω; Θα κοροϊδεύουν το παιδί μου; Θα καταφέρει να σπουδάσει και να εξασφαλίσει ένα “καλό” μέλλον;».



Οι γονείς αισθάνονται ενοχή, απογοήτευση, φοβούνται και ανησυχούν για το μέλλον. Χρειάζεται όμως να μάθουν τι είναι και τι δεν είναι οι μαθησιακές δυσκολίες. Δεν είναι λοιπόν ασθένεια, δεν οφείλονται σε οργανική δυσκολία ή σε αναπτυξιακή ανωριμότητα και δεν παρουσιάζονται με τον ίδιο τρόπο σε όλα τα παιδιά. Πρόκειται για μια δυσχέρεια στην επεξεργασία γλωσσικών πληροφοριών, μια δυσκολία στο γραπτό και προφορικό λόγο. Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι δύσκολες στην κατανόηση αλλά είναι αντιμετωπίσιμες.

Ο γονέας μπορεί να στηρίξει το παιδί του όταν ο ίδιος έχει μάθει τι είναι οι μαθησιακές δυσκολίες, έχει κατανοήσει τη φύση του προβλήματος, από πού πηγάζει και σε τι οφείλεται. Ο γονέας χρειάζεται να πάρει βοήθεια από ειδικούς για την ενημέρωση και τη στήριξή του ώστε να μπορέσει να παρέχει ένα διευκολυντικό περιβάλλον όπου το παιδί θα μπορέσει να αναπτύξει τις δεξιότητές του.

Ο γονέας μπορεί να στηρίξει το παιδί οργανώνοντας το χώρο του (φωτεινός, τακτοποιημένος, χωρίς διασπαστικά στοιχεία) αλλά και το χρόνο του (σταθερή ώρα μελέτης, καθορισμός σειράς μελέτης των μαθημάτων). Μια λίστα με τις αρμοδιότητες του παιδιού, συχνά διαλείμματα, συνεργασία και ορισμός εφικτών στόχων μπορούν να είναι πολύ βοηθητικά για το παιδί.

Διαβάστε τη συνέχεια στο infokids.gr


eirinika.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

ΑΡΤΑ: Βρέθηκε νεκρός ο Κώστας Μάης