Πατάει «γκάζι» η Ολυμπία Οδός


ΜΕ ΤΑΧΕΙΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΠΡΟΧΩΡΕΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ - ΠΑΤΡΩΝ

Με ταχείς ρυθμούς προχωρεί η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου - Πατρών (Ολυμπία Οδός), ύστερα από την επανέναρξη των εργασιών στις αρχές του χρόνου. 



Εχει κατασκευαστεί περισσότερο από το 50% του έργου, ενώ κατά μήκος των 120 χιλιομέτρων του οδικού άξονα, από τον ανισόπεδο κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου μέχρι την Περιμετρική της Πάτρας, έχουν αναπτυχθεί 20 εργοτάξια.

Η προοπτική είναι ο δρόμος να ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο από σήμερα, ίσως και λιγότερο, οπότε η απόσταση από Κόρινθο μέχρι Πάτρα θα διανύεται σε μόλις μία ώρα, σε συνθήκες σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου.

Χθες το πρωί παραδόθηκε στην κυκλοφορία το νέο, πλήρως ανακατασκευασμένο τμήμα από τον κόμβο Αρχαίας Κορίνθου μέχρι το Ζευγολατιό, 7 χιλιομέτρων περίπου. Πρόκειται για το πρώτο έργο που υλοποιείται ύστερα από τη διακοπή των εργασιών, το καλοκαίρι του 2011.

Η Ολυμπία Οδός κατασκευάζεται σε συνθήκες παράλληλης κυκλοφορίας γεγονός που δυσχεραίνει και τους οδηγούς και την εκτέλεση του έργου
Η Ολυμπία Οδός κατασκευάζεται σε συνθήκες παράλληλης κυκλοφορίας γεγονός που δυσχεραίνει και τους οδηγούς και την εκτέλεση του έργου

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος παραβρέθηκε στα εγκαίνια, τόνισε: «Παραδίδουμε σήμερα το πρώτο ασφαλτοστρωμένο τμήμα της Ολυμπίας Οδού.

Επτά χιλιόμετρα που είναι έτοιμα να παραδοθούν στους οδηγούς σε έναν δρόμο που συνεργάζονται για να κατασκευαστεί πάρα πολλοί: ιδιωτικές εταιρείες, τεχνικές κατασκευαστικές εταιρείες μεταξύ τους, το Δημόσιο, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, περίπου 35 τράπεζες και έχουμε ένα αποτέλεσμα. Είναι το αποτέλεσμα που θέλει η σύγχρονη Ελλάδα. Ενα αποτέλεσμα στο οποίο συμμετέχουν χιλιάδες εργαζόμενοι και ένα αποτέλεσμα που οδηγεί στο σπάσιμο της απομόνωσης της περιφερειακής Ελλάδας».

Σήμερα στα εργοτάξια απασχολούνται 2.000 εργαζόμενοι -εργάτες, εργοδηγοί, τοπογράφοι, πολιτικοί μηχανικοί-, ενώ δεκάδες είναι οι έμμεσα απασχολούμενοι από τις τοπικές κοινωνίες. Το προσωπικό αυξήθηκε πάνω από 60% κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το πρώτο.

Το τμήμα που παραδόθηκε χθες θα αποτελεί μελλοντικά τον δεξιό κλάδο κυκλοφορίας του αυτοκινητοδρόμου προς Πάτρα. Προσωρινά θα λειτουργεί και στις δύο κατευθύνσεις μέχρι να ολοκληρωθεί ο αριστερός κλάδος προς Αθήνα, που ξεκίνησε και θα ολοκληρωθεί σε 10 μήνες.

Η Ολυμπία Οδός αποτελεί τον δυσχερέστερο αυτοκινητόδρομο, μεταξύ αυτών που κατασκευάζονται, καθώς υλοποιείται σε συνθήκες παράλληλης κυκλοφορίας, κάτι που επιβαρύνει τόσο τους οδηγούς όσο και τους εργαζόμενους, όπως επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Παπανικόλας.

Οι εργασίες γίνονται σε όλο το μήκος και όποιο κομμάτι ολοκληρώνεται θα παραδίδεται αμέσως στην κυκλοφορία. Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τουλάχιστον τρεις σήραγγες από τις συνολικά 12 που υλοποιούνται.

Ο αυτοκινητόδρομος περιλαμβάνει σήραγγες συνολικού μήκους 16 χιλιομέτρων που βρίσκονται στις περιοχές Δερβένι, Μαύρα Λιθάρια, Ακράτα, Πλάτανος, Λαμπίρι, Παναγοπούλα. Η κατασκευή όλων έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 78%.

Οι πιο προχωρημένες σε κατασκευή είναι αυτές των Μαύρων Λιθαριών (ποσοστό ολοκλήρωσης 90% περίπου), Δερβενίου (ποσοστό ολοκλήρωσης 97%), Πλατάνου (ποσοστό ολοκλήρωση περί το 80%) και η Παναγοπούλα, η μεγαλύτερη με μήκος 5 χλμ., με ποσοστό ολοκλήρωσης 74%.
Κατασκευάζονται επίσης 48 γέφυρες, 47 άνω διαβάσεις και 129 κάτω διαβάσεις με ποσοστό ολοκλήρωσης 52%.

Αναφερόμενος στους υπόλοιπους μεγάλους οδικούς άξονες που υλοποιούνται, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ανακοίνωσε πως σε λίγες εβδομάδες θα παραδοθεί πλήρως όλο το τμήμα του Μαλιακού Κόλπου.

Η Ολυμπία Οδός, μετά την αναθεώρηση των συμβάσεων και τη μείωση του φυσικού αντικειμένου, εκτείνεται από την Ελευσίνα μέχρι την Περιμετρική Πάτρας. Ο προϋπολογισμός του έργου φθάνει το 1,2 δισ. ευρώ.

Μανίνα Νικολοπούλου
 ethnos.gr/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

Στυγνός εκληματίας ο χθεσινός ληστής στην Άρτα, σύμφωνα με τον Αστυνομικό Διευθυντή κ. Γιώργο Ντοκομέ