Μειωμένη 35% η κίνηση στη γέφυρα Ρίου - Αντιρίου


Η οικονομική κρίση έπληξε και τις διελεύσεις των οχημάτων από τη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, που φέτος συμπληρώνει δέκα χρόνια ζωής!

Στο διάστημα από το 2009 έως και το 2013, η μείωση της διερχόμενης κίνησης από τη γέφυρα ανήλθε συνολικά στο 35%, σύμφωνα με τα στοιχεία της κοινοπραξίας που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου.



Με αφορμή εκδήλωση για τα 10 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Γέφυρα, κ. Παναγιώτης Παπανικόλας είπε πως το 2009 η μέση ημερήσια διέλευση έφτανε τα 14.000 οχήματα, ενώ το 2013 περιορίστηκε στα 8.300 οχήματα.

Φέτος, αναμένεται και νέα μείωση των διελεύσεων, καθώς ήδη τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου δείχνουν περαιτέρω πτώση του όγκου των διελεύσεων κατά περίπου 5,5%.

Στο διάστημα των 10 χρόνων, οι διελεύσεις των οχημάτων έφτασαν συνολικά τις 41.329.000, με τα ΙΧ να αντιστοιχούν στο 85%, τα φορτηγά στο 8%, τα λεωφορεία στο 2% και τις μοτοσυκλέτες στο 5%.

Στο ίδιο διάστημα, ο συνολικός τζίρος της Γέφυρας ανήλθε στα 415 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη της στα 41,5 εκατ.

Σύμφωνα με τον κ. Παπανικόλα, η ολοκλήρωση των έργων των οδικών αξόνων και κυρίως της Ολυμπίας Οδού, θα οδηγήσει σε αύξηση της κίνησης των οχημάτων κατά τουλάχιστον 5%, με βάση τις πλέον απαισιόδοξες εκτιμήσεις.

Πάντως, η διοίκηση της Γέφυρας υποστήριξε πως επί 10 χρόνια λειτουργεί αρμονικά μαζί με τα ferry boats της περιοχής που εξακολουθούν να εκτελούν δρομολόγια και σήμερα ανέρχονται σε 11.

Λόγω και του ανταγωνισμού η Γέφυρα προσφέρει σειρά εμπορικών πακέτων, τα οποία οδηγούν σε σημαντική μείωση του κόστους διελεύσεων, σε σχέση με τα 13,2 ευρώ που είναι σήμερα η ονομαστική τιμή των διοδίων για τα ΙΧ.

Για παράδειγμα, ιδιοκτήτες Ι.Χ. που πραγματοποιούν περισσότερες από 15 διελεύσεις το μήνα από τη γέφυρα, μπορούν πλέον να έχουν μέσο κόστος περί τα 5 ευρώ ανά διέλευση.

Όσον αφορά την πιθανή παράταση της σύμβασης παραχώρησης, η οποία λήγει το 2039, ο κ. Παπανικόλας είπε ότι η κοινοπραξία, βασικός μέτοχος της οποίας είναι η γαλλική Vinci, θα επιθυμούσε την παράταση της εκμετάλλευσης.

Ομως, προς το παρόν δεν έχει σκοπό να προχωρήσει σε σχετικές διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση.

Πάντως, ο επικεφαλής της εταιρίας επισημοποίησε το ενδιαφέρον του γαλλικού ομίλου και για τον διαγωνισμό που αφορά την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης.

Σημειώνεται πως η Vinci, σε κοινοπραξία με τον όμιλο Ελλάκτωρ διεκδικεί και την εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, μέσω του διαγωνισμού που προωθεί το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), και εντός του Ιουνίου αναμένεται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές.


tanea.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

ΑΡΤΑ: Βρέθηκε νεκρός ο Κώστας Μάης