Ισαάκ Μιζάν: Με συνέλαβαν στην Άρτα 16 χρονών...


Η Περιφέρεια Αττικής και η Ισραηλιτική Κοινότητα Αθηνών συνδιοργάνωσαν τις εκδηλώσεις για την 27η Ιανουαρίου, Ημέρα Μνήμης Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος. 


Η κεντρική εκδήλωση έγινε στο θέατρο του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» και για πρώτη φορά οργανώθηκε από τους νέους της Ισραηλιτικής Κοινότητας Αθηνών. 

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και ο κ. Ισαάκ Μιζάν, μέλος της εβραϊκής κοινότητας της Άρτας, ένας από τους ελάχιστους εν ζωή επιζήσαντες ομήρους από τα Ναζιστικά στρατόπεδα, με χαραγμένο τον αριθμό 182641 στο μπράτσο του, ο οποίος έκανε έκκληση στη νέα γενιά να «μην ξεχάσει» και να εργαστεί για την διατήρηση της Μνήμης του πιο φρικιαστικού μαζικού εγκλήματος στην ιστορία της ανθρωπότητας.
 

Στην ομιλία του ο κ. Μιζάν ανέφερε:
 

«Διακεκριμένοι καλεσμένοι,
Αγαπητοί φίλοι και φίλες,

Ονομάζομαι Ισαάκ Μιζάν και έχω αριθμό βραχίονα 182641. Συνελήφθηκα τον Μάρτιο του 1944 στην Άρτα σε ηλικία 16 χρονών, μαζί με τους γονείς μου, τις 4 αδελφές μου, τους άνδρες τους και τα παιδιά τους και απελευθερώθηκα τον Μάιο του 1945, μόλις 35 κιλά, χωρίς όμως να έχω μαζί μου ούτε τους γονείς μου ούτε τις 3 αδελφές μου και τις οικογένειες τους.

Παρ’ όλο που έχουν περάσει 68 ολόκληρα χρόνια από την σύλληψη μου και όσα ακολούθησαν, όλες οι εικόνες είναι ακόμα πάρα πολύ ζωντανές στην καρδιά μου και στην ψυχή μου.

Όλοι εμείς οι όμηροι που κατορθώσαμε και βγήκαμε ζωντανοί από τις στάχτες των κρεματορίων και που δυστυχώς λιγοστεύουμε χρόνο με τον χρόνο,  ένα πράγμα έχουμε στο μυαλό μας, μια πολύτιμη και ιερή παρακαταθήκη.

Να κρατήσουμε ζωντανή την μνήμη για όσα θηριώδη συνέβησαν στα στρατόπεδα του θανάτου, να μην αφήσουμε ΚΑΝΕΝΑΝ να τα αμφισβητήσει, να μην αφήσουμε τον χρόνο να τα αλλοιώσει.
Άλλωστε όπως είπε και ο φιλόσοφος ΤΖΟΡΤΖ ΣΑΝΤΑΓΙΑΝΑ:«Όποιος δεν θυμάται το παρελθόν του, είναι καταδικασμένος να το ξαναζήσει».

Με αυτή την ευκαιρία θέλω από την πλευρά μου να ευχαριστήσω όλους εσάς που ήρθατε σήμερα να τιμήσετε την Ημέρα Μνήμης.

Θέλω επίσης να σας πω ότι νοιώθω πολύ ικανοποιημένος που η Εβραϊκή Νεολαία Αθηνών προθυμοποιήθηκε φέτος να οργανώσει την εκδήλωση αυτή.

Οι νέοι μας δείχνουν έμπρακτα ότι έχουν συνειδητοποιήσει ότι μόνο με αυτό τον τρόπο το ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ δεν θα είναι μια ευχή, αλλά μια πραγματικότητα.
Ευχαριστώ».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζαμπέλα, το μαργαριτάρι των Τζουμέρκων!

Στυγνός εκληματίας ο χθεσινός ληστής στην Άρτα, σύμφωνα με τον Αστυνομικό Διευθυντή κ. Γιώργο Ντοκομέ